Duiken en de dagen in het hotel :-) - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Duiken en de dagen in het hotel :-) - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Duiken en de dagen in het hotel :-)

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 Mei 2016 | Aruba, Aruba

Hallo lieve mensen allemaal,

Ik had een goede keuze gemaakt om naar een hotel te gaan. Voel me niet meer bezwaard en kan doen en laten wat ik wil. En wat doe ik? Tsja, helemaal niks, lezen in de zon, insmeren, rond een uur of vier een polartje, rond een uur of zes wat eten en vroeg gaan slapen. Enorm saai maar enorm veel rust.

Maar goed ik wil toch nog iets meer kwijt, ik had afgelopen dinsdag mijn refresh duik gemaakt, ik had het idee dat dat wel nodig was. Ik had in Augustus 2013 voor het laatst gedoken. Na wat hele simpele oefeningen te hebben gedaan was het eigenlijk meteen weer als vanouds en heb ik eigenlijk een normale duik gemaakt. We hadden een enorme, maar dan ook echt een enorme trompetvis gezien en een groene murene. En natuurlijk veel andere vissen waar ik de naam niet van weet, maar mooi was het.

Tijdens het duiken realiseerde ik me alweer en ik doe dat gelukkig vaak, dat ik eigenlijk een gezegend mens ben. Ik kan echt doen en laten wat ik wil en geniet van alles wat ik kan zien. Ik duik dan ook met een grote smile op mijn gezicht en denk dan aan al dat moois wat ik op dat moment zie en ook al heb gezien. Van natuur tot cultuur. Himalaya en Andes in respectievelijk Azie en Zuid – Amerika, de big five in mijn lievelings continent Afrika en ga zo maar door. En wat ik nog allemaal ga zien.

Woensdagmiddag ben ik met Ben en zijn twee zoontjes even naar een vrijmarkt geweest. Hier vieren ze ook Koningsdag, nog uitgebreider dan in Kerkrade. Ik heb het idee dat ze hier meer met het Koningshuis hebben dan in het Zuiden. Gek is dat eigenlijk.

En zoals jullie weten ben ik nog vrijgezel en heb als vrijgezel maar eens getinderd, nou ik had een match, we kwamen met elkaar in contact en ze kwam me afhalen bij het hotel om met de honden te gaan wandelen. Nou van beide kanten voelden we meteen aan dat we elkaars cup of tea niet waren. Nog niet misschien gewoon. Niet erg, heb wel wat kunnen zien van het eiland. Was een aardig gebied waar alleen maar cactussen stonden. Nou dat heb ik dan weer afgestreept en wij hebben elkaar na de wandeling weer het allerbeste en de groeten gewenst.

Tsja en het hotel is heel netjes. Een barman ( Marc heet hij ) die me op de wekker gaat. ( oftewel zeer irritant is) Die gast woont net vier maanden in Aruba, maar heeft een enorme kwaak alsof hij er al tien jaar woont. Wat een blaaskaak zeg. Hij is dan 43 jaar en heb echt het idee dat deze gast op een bepaalde leeftijd is blijven hangen. Ik denk de leeftijd van de gasten in het onderstaande stukje is blijven steken. Dat ben ik toch niet meer. En als historicus heb ik natuurlijk bronnen nodig om zoiets te schrijven, na wat navraag te hebben gedaan bleek ik het bij het rechte eind te hebben.

Over die gasten kan ik alleen maar positief zijn, het zijn allemaal jonge Nederlandse stagiaires. Ik word oud merk ik. Ik ben al bijna 45 en zij zijn allemaal nog geen 25, maar genieten doe ik wel. Van het slap geouwehoer van hen, oftewel allerlei dronkenman verhalen, wij zijn ook jong geweest of hoe ze met z’n allen gezellig met de telefoon aan het spelen zijn, kletsen is er dan echt niet bij.

Je kunt die stagiaires wel opdelen in twee categorieën. De eerste groep de horeca mensen: deze hebben gewoon een aantal maanden een groot feest en alleen als de ouders denken te moeten langs komen is het niet helemaal meer what happens in Aruba, stays in Aruba. En de wat serieuzere groep dat zijn de anderen, zij werken echt, doen nog wat aan hun studie etc. Maar twee dingen hebben ze wel gemeen en dat is, dat ze een geweldige tijd hebben en de hele tijd mooi weer.

Over mooi weer gesproken? Hoe is het in Nederland betreft het weer?

Vandaag heb ik weer twee duiken mogen maken en natuurlijk weer enorm genoten van dit grote Aquarium waar ik deel van uit mag maken. Met de eerste duik wel 7 schilpadden gezien en een rog, verder nog heel veel soorten vissen waarvan ik de namen niet ken. Bij de tweede duik hebben we drie wrakken gezien met een ander fenomeen, duizenden zilveren visjes die om je heen zwommen, is maar vier weken in het jaar te bezichtigen, lucky me ik heb er nog vier duiken te gaan, het kost me klauwen met geld, maar het is me meer dan waard.

In de avond had ik een geweldige avond met Ben, wat was dit leuk zeg. Je kunt wel naar een Nederlandse tent rennen, om de muziek van Radio NPO 2 of 3 te luisteren, maar dat is net weer even iets anders dan het zien dansen van de Arubanen en Venuzuelanen die de salsa dansen ( niet zo gekunsteld als in Europa) en de merengue. Wat een genot om te zien. Val ik nu op blondines of latino’s. Het blijft een vraag, voor mij een weet, voor jullie een vraag. .

Na afloop, toen Ben me had afgezet bij het hotel, nog naar de plaatselijke tent geweest en een fijn en goed gesprek met Hans gehad. De andere barkeeper die al vier jaar hier woont en met beide voeten op de grond staat en zonder kwaak. Ik hou hier meer van.

Nu is het dan echt tijd om te gaan slapen. Trusten!

Do what you like

Like what you do!

Life is good!

Liefs Bart

PS: Ik heb nog geen foto’s van het duiken, maar die komen snel genoeg

  • 02 Mei 2016 - 19:08

    Marsieblub:

    Het weer is hier ook fantastisch, Bart...vandaag maar liefst 17*C. Ik hoor dat je weer super geniet...goed zo!

  • 03 Mei 2016 - 05:34

    Bart Kreijen:

    Hai Marcel,

    heb mijn advance al van 2009 ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1319
Totaal aantal bezoekers 122972

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: