Tsja, Egypte en de Arabieren en ik!!! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Tsja, Egypte en de Arabieren en ik!!! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Tsja, Egypte en de Arabieren en ik!!!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 Augustus 2009 | Egypte, Caïro

Hallo lieve mensen allemaal,

ik zit nu al drie dagen in Ashwan en heb tijd gehad om wat na te denken, te lezen en waterpijp te smoken :-)).

Waar heb ik dan zoal over nagedacht:

Het is namelijk zo dat ik de opdringerige cultuur van de Arabieren een beetje zat ben. Niks is echt! Hello, where are you from? Je geeft dan als antwoord: The Netherlands en dan komen ze met iets van: kijke kijke niet kopen of God allemachtig wat prachtig en dat soort onzin. Iets wat ze natuurlijk van alle andere Nederlandse toeristen hebben overgenomen. Nou bedankt hoor stelletje onnozelaars!

Ik word er niet goed van. En dan niet te vergeten het eeuwige gepingel. Pffff. In Azie en Afrika is dat toch minder. Die arabieren begrijpen het woord no/ nee niet helemaal. Ik heb de woorden siboe ni of sibni wel heel vaak moeten gebruiken, iets in de trand van laat me met rust of laat u me met rust. Maar goed, ik zal nog een keer happy moeten zijn en de verkoper happy moeten maken als ik een waterpijp ga kopen.
Sorry voor het geklaag, ik ben natuurlijk ook heel hartelijke Arabieren tegen gekomen die geen geld vroegen voor wat dan ook. Maar het bovenste overheerst op dit moment bij mij.

Nee, geef mij maar de ongereptheid van Afrika of de echte glimlach van de Indier in Ladakh. (het Himalaya gebergte, de rest van India trekt me ook niet zo) Ik voel me daar echt meer op mijn gemak. Maar goed, het is goed dat ik het Midden - Oosten ook eens heb meegemaakt, kan ik er ook over meepraten of mijn mening over geven.

Verder heb ik gelezen, duizend schitterende zonnen van Hoesseini en Zandstorm. Zandstorm is van Jean Risse en een echte aanrader. Ik heb het meteen helemaal uitgelezen. Het is een fictie verhaal met een prachtige titel. Voor mij is het, het Afrika zoals het is, met zijn vele pluspunten maar ook minpunten.

En dan natuurlijk de waterpijp, ik ga er een kopen dat staat vast. Ik rook dan niet meer, maar de waterpijp op zijn tijd is niet verkeerd. Appelsmaak of natuurlijk een andere fruitsmaak. Daar word ik wel rustig van, high helemaal niet, want het is geen verdovend middel. Daar begin ik ook niet aan.

Morgen gaan we de Nijl op met een Feloeka, een soort zeilboot, daar zitten we dan de hele dag op en slapen we ook op. Vrijdagavond vertrek ik dan richting Dahab. Het duiken kan gaan beginnen.

Tot snel allemaal!

Liefs,

Bart

• 19 Augustus 2009 - 17:53

Dion:

Hoi Bart,

Inderdaad de Arabieren zijn af en toe wel erg opdringerig en hebben verder ook niet zo heel veel meer te vertellen dan ik in je verslag lees.

Maar maak er toch nog een geweldige vakantie van.

Ga je ook nog met de nachttrein terug van Aswan naar Cairo? Dat is zeker een hele mooi ervaring.

Groeten,

Dion

• 19 Augustus 2009 - 20:03

Daantje Rademakers:

hey bart,,

wat een avondturen ben weer aant beleven.. en bedenk maar de wereld op zich kent mooie plekken en geheimen, daar heb je de mensen die er wonen niet altijd voor nodig om ze te ontdekken.. dus probeer je er vooral niet te erg aan te storen.. :)en te genieten van the little miracles..en verder een fijne tijd..

groetjes Daan

ps je wete wel van Ben en Daan ')

• 19 Augustus 2009 - 20:10

Martino:

echt een hollander weer he....altijd wel wat....heb je teminste wel mooi weer en hoe zit het met de tijger mug???

• 22 Augustus 2009 - 07:30

Renee:

Dahab zal wel rustiger zijn wat dat betreft, geniet ervan!!!! De vissen zijn wel echt...

• 22 Augustus 2009 - 07:32

Renee:

met die nachttrein van Dion ben ik het trouwens niet eens; het was mijn ergste nachtmerrie!!