Tsja, het zit niet altijd mee!!! Of wel ??? - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Tsja, het zit niet altijd mee!!! Of wel ??? - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Tsja, het zit niet altijd mee!!! Of wel ???

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

27 Augustus 2009 | Egypte, Dahab

Dag lieve mensen allemaal,

Ik zou jullie nog berichten als er nog wat nieuws zou zijn. En dat is er!

Twee dagen geleden heb ik nog die twee extra duiken gemaakt en deze waren super. Ik heb nu een grote zeeschildpad gezien en hij zwom gewoon langs ons. We hebben hem twee tot drie minuten met onze ogen kunnen volgen. Natuurlijk zwem je er niet achteraan. Gaat hij / zij veel te snel voor. Maar dat was echt super.

Woensdag had ik een complete rustdag en had besloten om vrijdag toch nog twee duiken te gaan maken. Maar of dat door gaat, weet ik nog niet. Tijdens mijn rustdag wilde ik eens in de zee gaan zwemmen. Was niet zo een goed plan. Ik liep met een Duitse mee naar de zee en ik gleed uit nog voordat ik goed en wel in de zee was. Ik viel met mijn duim in een koraal en nu ben ik aan de binnenkant van mijn duim 4 hechtingen rijker. Dus ik twijfel of ik vrijdag ga. De arts zei gisteren dat het wel zou kunnen.

Wat zeg jij Loek? Overigens ik heb gedoken bij Adveture spot Safari. De duikschool van jullie heb ik nog niet gezien.

Waarom had ik woensdag eigenlijk die rustdag. Ik zou namelijk de berg gaan beklimmen die Mozes ook ooit heeft beklommen. Hij kreeg daar de tien geboden mee. Wij niet, dus het dalen ging voor ons iets makkelijker dan voor Mozes neem ik aan. Kregen we maar een 10 geboden mee, misschien dachten we allemaal dan weer meer na. Simpel voorbeeld; ik heb heel veel rotzooi gezien langs de kant. Een van de geboden is toch dat je ook respect moet hebben voor de natuur! Ik werd gisteren om 23.30 afgehaald en we zijn weg gereden naar de berg. Daar begon rond een uur of 03.00 uur de klim. Een aardige hike, maar niet echt bijzonder. Ik baalde van mijn gids die iedere keer zei dat we ergens moesten wachten. Natuurlijk weer om wat te kopen. Dat kost meer energie dan dat als je in je eigen tempo doorloopt. Maar goed, het uitzicht was super op de top van Mozes 's Mountain.

Na de afdaling gingen we naar het St. Catherina klooster. Ik vond het een tegenvaller. Dus mam en pap als jullie daarheen willen met het St. Catherinagilde zou ik het jullie afraden.

Nou, jullie horen of lezen het nog wel of ik vrijdag nog die twee duiken ga maken.

In ieder geval hoef ik zaterdag niet met een bus mee te rijden naar Cairo. Ik kan met twee meiden meerijden naar Cairo ( ze wonen er namelijk) en ze zetten me daar ook nog op het vliegveld af. Ideaal toch!? De naam Bart doet me dan weer eer aan. Het is namelijk zo dat in het Arabarisch de betekenis van Bart, geluk is. wist ik natuurlijk ook niet.

Zondagmorgen kom ik dan aan in Schiphol en dan neem ik de trein noa ming heemet Sjevemet.

Dikke kus,

Bart

• 27 Augustus 2009 - 19:16

Loek:

He Bart,

Als je je duim goed inpakt moet het wel kunnen. Het moet er nu wel goed, droog en rustig uitzien. Dus niet rood enzo....

Onze duikschool is helemaal aan het eind van boulevard. Tegenover de Lagoon en The Islands.

Groet

• 29 Augustus 2009 - 02:42