Eindelijk weer eens gedoken!!! Super gewoon !!! - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Eindelijk weer eens gedoken!!! Super gewoon !!! - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer eens gedoken!!! Super gewoon !!!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 Augustus 2009 | Egypte, Dahab

Hallo lieve mensen allemaal,

afgelopen vrijdag heb ik mijn groep vaarwel gezegd, wat ik overigens geen grote ramp vond en ben zelf verder gegaan. In eerste instantie zou ik de trein vanuit Luxor naar Cairo nemen met de groep en daarna met de bus naar Dahab reizen. (reistijd ong. 20 uur) Daar had ik dus geen zin. Ik heb in Luxor het vliegtuig genomen naar Sharm l'am Sheik of zoeits. Ik ben om 19.00 vertrokken van het hotel uit Luxor en 23.00 uur was ik veilig en wel in mijn hotel in Dahab. :-)

Zaterdag heb ik de hele dag niks gedaan. O ja toch wel, mijn derde boek uitgelezen, waterpijp gesmoked en cola light gedronken. En dat allemaal aan het mooie zwembad. Ik had wel nog besloten om de open water advance curses te gaan volgen. Dat wil zeggen in dat ik een nachtduik zou gaan maken en dan mag ik nu ook 30 tot 40 meter de diepte in duiken.

Zondag was mijn eerste cursusdag, we hadden drie duiken. Was wel weer even wennen om in open water te duiken. Maar het ging de eerste duik wel aardig. De tweede duik ging na mijn gevoel niet al te best, ik kreeg iets namelijk niet onder de knie, maar nu gelukkig wel. De derde duik was een nachtduik, super gewoon en zeer spannend in het begin. Maar zeer zeker de moeite waard.
Al met al een leerzame dag geweest en aardig wat mooi koraal gezien.

Maandag, vandaag dus ging ik voor het eerst naar de 30 meter. Ik had me hiervoor meer zorgen gemaakt dan de nachtduik, maar alles ging goed en had gelukkig nergens last van. Maar het is wel geweldig dat je beseft dat je 30 meter diep zit in de zee. Super allemaal wat ik heb gezien, we hebben ook foto's leren nemen. Maar eerlijk gezegd ga ik me daar pas mee bezig houden als ik helemaal uitgebalanceerd ben ik het water. Ik wil eerst genieten en oefenen. De tweede duik was voor mij een funduik. Gewoon oefenen en genieten van al het moois wat open water te bieden heeft.

Mensen met een aquarium, snap ik nu een beetje , maar dit is werkelijk zo mooi.Voor iedereen een aanrader.

Morgen (dinsdag dus) heb ik besloten om nog twee duiken te gaan maken. Ik heb mijn tweede duikbrevet gehaald, maar twee duiken voor de fun is alleen maar super dacht ik zo.

Woensdag heb ik overdag een rustdag en 's avonds ga ik naar het Catherina Klooster. Ook een gewedlige ervaring schat ik zo in.

Voor de rest van de dagen ga ik maar luieren, kaarten schrijven en lezen. En mocht er nog wat bijzonders gebeuren dan laat ik het weten.

Kus en liefs,

Bart


  • 24 Augustus 2009 - 17:06

    Mam:

    Blij even iets te horen of te lezen, dat het goed gaat. ook geweldig dat duiken en dat je onder water zo veel moois kunt zien. Met de fietsers gaat het ook heel goed zijn gisteren in Lourdes aangekomen en hebben morgen een rustdag.Gelukkig belt Pap iedere avond even kort.Dat is wel heel fijn dan weet ik dat alles o.k. is. Verder is het hier rustig en stil. Geniet verder van alle moois Liefs Mam.

  • 24 Augustus 2009 - 18:02

    Willy:

    Dag Bart,

    Ja Bart, je leest het goed. Wij zijn eindelijk weer in het land. Onze vakantie zit er nu echt op, tenminste het deel dat buitenland en ander klimaat heet. Nu nog een aantal dagen hier en dan begint voor mij eind volgende week 'real life'.
    Je amuseert je goed lees ik, tenminste op de ervaring na die 'Arabieren' wordt genoemd. Maar ja, dat had ik je kunnen vertellen. Dat heb ik al heel wat keren mogen meemaken. Maar dat moet je gewoon relativeren.
    Amuseer je nog. Geniet nog even en tank energie. Die heb je binnenkort namelijk hard nodig. Haha, want ik kan het weten.

    Oh ja. Dit las ik onlangs. Het roken van één keer de waterpijp staat gelijk aan het roken van vijftig sigaretten. Het is maar dat je dit weet.

    Grtz!!!!!

  • 25 Augustus 2009 - 15:49

    Wingen Jr ;):

    Waterpijp & Cola Light..rare combo

    Nachtduik met je advance.. mazzel, das mij niet gelukt. :( Dus wel beetje jaloets!

    Verder nog veel plezier met je lui-lekker-leventje. Heb mezelf nu ook in het emailbestand gezet, dus zal proberen je site bij te houden.

    Groeten van een andere reislustige waarbenjij.nu'er aka Ralf

  • 26 Augustus 2009 - 08:20

    Lies:

    He lieve Bart,

    Klinkt goed: je weekje duiken en relaxen! Geniet er nog even van.

    Veel liefs, Lies

  • 26 Augustus 2009 - 08:36

    Loek:

    He Bart,

    Klinkt goed allemaal. Denk met weemoed terug aan juni toen wij er ook waren. Ben blij dat je me toch een beetje begrijpt...
    Bij welke duikschool heb je gedoken?

    Groet Loek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 123036

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: