De tweede week in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu De tweede week in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

De tweede week in Mombasa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 Juli 2007 | Kenia, Mombassa

Hallo lieve mensen allemaal,

waar werk ik dan zullen jullie je dan misschien afvragen? Ik werk in een arme wijk in Mombasa. Port Reitz genaamd, deze wijk is na 19.00 uur ook niet meer veilig, dus dan kom je ook niet meer buiten. zie bijlage foto's, de straten kunnen jullie dan zien. Het kan dus beter. Verder gaat het lesgeven nog steeds niet zoals het moet, maar ja, je doet je best. Er zijn anders toch nog veel dingen die ik anders zou willen zien, ik wil eigenlijk de hele staf op een EHBO cursus laten gaan, ze weten hiet dus echt niks van en met zoveel kinderen is dat wel noodzakelijk. Vorige week met voetballen kreeg Ndjogo (zie foto) een klein breukje in zijn voet, en men deed niks en dacht dat het niets was, ik heb door wat aandringen de staf zover gekregen om toch maar eens naar het ziekenhuis te gaan en een week later kreeg hij dus dan uiteindelijk gips om zijn voet. Dat kan toch toch eigenlijk niet. Verder hebben ze nu twee douche hokjes gemaakt in plaats van een grote. En zijn ze van de container een grote opbergplaats aan het maken. Zaterdag ga ik waarschijnlijk met de kids op safari en deze week koop ik nog sportschoenen voor ze. Al met al zijn deze kids aleemaal survivors en mijn kleine helden geworden. Volgende week weer meer.


Ook wil ik iedereen bedanken die me volgt en berichtjes achterlaat. dit doet me veel plezier en ik kijk er naar uit om ze te lezen iedere keer.


Kus,

Bart

  • 24 Juli 2007 - 12:19

    Wez:

    nogsteeds super gemeen dat jij wel daar zit. Ik heb onderhand ook al weer heel wat contacten gelegd en ga eerst volgende vakantie weer terug.

    suc6 daar!

  • 24 Juli 2007 - 12:59

    Simone:

    zo van de foto's te zien valt er nog heel wat te verbeteren daar, mooi werk man, kan me wel voorstellen dat het ook erg lastig is! hang in there :)

  • 24 Juli 2007 - 13:02

    Jana:

    Wow, dat ziet er super armoedig uit, de 'straten'. Fijn dat Ndjogo toch nog hulp heeft gekregen.

    Bevalt het verder nog steeds?

    groetjes Jana

  • 24 Juli 2007 - 13:05

    Femke:

    Indrukwekkende foto's, Bart! Veel succes daar. Lieve groetjes, Femke.

  • 24 Juli 2007 - 14:00

    Wieke:

    Hey Bart,

    Fijn dat je daar zulk goed werk doet. Het lijkt me ook fijn om te zien dat er ook daadwerkelijk dingen veranderen mede door jouw invloed.
    Hoop dat je daar nog veel kan bereiken en dat je ook vooral erg geniet!
    Succes daar!

    Kus Wieke

  • 24 Juli 2007 - 14:16

    Ineke:

    Hey Bart,

    Zo te zien ben je al aardig ingeburgerd! Je kent de namen van 'onze' jongens al behoorlijk goed. John en ik tellen echt de weken af, nog 3 weken werken dan zijn we ook weer in Kenia.

    Geniet van je tijd daar en geef alle kids, jongens en staff de groeten en een dikke knuffel van ons.

    Ineke

  • 24 Juli 2007 - 14:52

    Jos Van Essen:

    Hoi Bart

    Ik heb vandaag je bericht gelezen over Oldonyo Lengai "gods mountain"".
    Het is eigenlijk best wel eng dat wij er 2 weken geleden nog boven op stonden. Stel je voor!!!!!!!!
    Indrukwekkend wat je daar allemaal doet. Ik heb heel veel respect voor je.

    Groetjes Jos

  • 24 Juli 2007 - 15:12

    Pap En Mam:

    Geweldig wat je doet,ook dat je door -gezet hebt dat Ndjogo naar het ziekenhuis moest,hoe zou het anders geweest zijn.Wat een armoede,we wisten het al van horen zeggen en zien van afstand maar iets wat jezelf ziet van dichtbij geeft toch een behoorlijke inpact,Fijn dat je dit werk doet,het zal je ook een voldoening geven dat je anderen kunt helpen.Veel liefs en kusjes Pap en Mam

  • 24 Juli 2007 - 15:14

    Lange Bart:

    he, zo te horen heb je het wel naar je zin. houden zo, en hoe is het eten daar?

  • 24 Juli 2007 - 16:02

    Saskia:

    ha bart!

    goed bezig daar zo te lezen! laat je niet frustreren en geniet van het leven!

    Saskia

  • 24 Juli 2007 - 17:21

    Loek:

    Hou je haaks!!

  • 24 Juli 2007 - 17:38

    Maaike:

    Hoi Bart,
    Indrukwekkende foto´s! Ze kunnen je hulp vast goed gebruiken. Heel veel succes verder nog... ik blijf je volgen!!
    Groetjes,
    Maaike


  • 24 Juli 2007 - 19:05

    Martino En Fam:

    Hai bart,\
    leuk ik zie dat het je allemaal goed afgaat en dat je er niets mist :> veel succes de laatste dagen en hoop dat je doelen en taken volbrengt!!!
    ciao ciao

  • 24 Juli 2007 - 19:37

    Dianne:

    Hej Bart,

    Echt nog steeds geweldig wat je daar doet! Lijkt me super om zoiets te doen, en ik denk dat ik zoiets ook ooit zal gaan doen in de vakantie!! Ik kan niet wachten totdat we weer met onze crew samen komen en dat je ons alle mooie verhalen verteld!

    Nog veel succes daar!

    Heel veel liefs, Dianne

  • 25 Juli 2007 - 08:51

    Désirée :

    Jambo Bart,
    Super die foto's, oh zo herkenbaar!!!
    Maar we weten dat er veel meer zit achter een zo'n momentopname! Toch?!De sfeer, geur en tevredenheid! Jij maakt het mee ,PUUR !!!!Blijf genieten en zorg niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf!!!! Liefs Deesje

  • 25 Juli 2007 - 09:51

    Marloes:

    heeey bart,
    als ik zo naar de foto's kijk bijv. van de douche dan schrik ik me werkelijk waar kapot dat het daar zo erg aan toe is en dat wij nederlanders kunnen zeuren als een douche een beetje vies is. Ik zie dat je goed werk aan het doen bent! Ga zo door!! Kijk uit naar je volgende berichtje!
    xxxx mar

  • 25 Juli 2007 - 13:09

    Franklin:

    Ha bartje,
    De foto zijn erg beeldend. Als je jouw berichten lees denk ik al tjee wat een armoede, maar als je de fotos ziet, schrik je wel.
    Het is super dat je dit allemaal doet.

    Keep it up en sterkte.

    Franklin

  • 26 Juli 2007 - 12:05

    Loeki:

    Hey Bart,

    Wat leuk om deze berichtjes te lezen en om een beetje een idee te krijgen van wat je daar doet. Heel veel succes en maak er wat van!

    Dikke knuffel,

    je nichtje

  • 27 Juli 2007 - 11:43

    Shalana En Ashley:

    hey bart

    ik vind het super goed wat jij allemaal over hebt voor de mensen daar je ziet dat je je hart op de goeie plek hebt veel succes daar en het gaat je lukken

    groetjes shalana
    (nicht van ashley norder)


  • 28 Juli 2007 - 10:30

    Sharonne:

    heej meneer kreijen
    fijn om een paar foto's te zien nog maals
    super dat u dit doet.Veel succes verder en ik blijf u site volgen.

    groetjesen veel succes
    sharonne

  • 28 Juli 2007 - 14:32

    Wies Luijten:

    Ik volg regelmatig je verslagen met grote interesse. De foto's erbij geven een goede indruk van het geheel en er valt inderdaad nog heel veel te verbeteren. Hopenlijk krijg je ook waardering voor je inzet vanuit het weeshuis. Daar doe je het tenslotte voor. Dan kan je na afloop met een goed gevoel op deze reis terug kijken.
    Hou vol en veel sterkte.

    Groeten

    Wies

  • 28 Juli 2007 - 14:49

    Kim Goossens:

    Hallo meneer Kreijen.
    Ik volg deze site regelmatig & ben steeds weer benieuwd naar u nieuwe verhalen. Het is echt super wat u daar aan het doenbent en die foto's.
    Alleen je schrikt wel een beetje als je dat zo ziet. Ik wens u nog veel plezier & heel veel succes.

    Liefs
    Kim Goossens

  • 29 Juli 2007 - 09:12

    Lies:

    Heey Bart,

    Super dat het je lukt wat positieve veranderingen in gang te zetten!! Moet een zeer bevredigend gevoel geven.

    Fijn ook een foto van jou te zien: je ziet er nog gezond uit. Dat stelt gerust.

    Ga nog even door met je goede werkzaamheden en als je denkt dat men je adviezen in de lucht slaat moet je denken aan een wijze les die ik laatst heb geleerd: "een beeldhouwer hakt 100 keer op dezelfde plaats zonder resultaat, maar de 101ste slag breekt er een brokstuk af. Al die 100 voorgaande slagen heeft tot dit resultaat geleid."

    Ik denk aan je.

    Kus Lies

  • 31 Juli 2007 - 14:41

    Charelle:

    Heej Bart,

    Zo te horen heb je het prima naar je zin daar in Mombasa.Echt super wat je daar allemaal doet. Ik ben best jaloers, zou ook wel weer terug willen naar afrika! Hier is het nog steeds slecht weer. Ik zal je afrikaanse avonturen blijven volgen...Nog veel succes daar.

    Kusjes Charelle

  • 01 Augustus 2007 - 08:53

    Jules En Claudia:

    Beste Bart,

    Wat een indrukwekkende foto's! Als je dit ziet besef je pas hoe goed wij het hebben. Heel veel succes met je werk.
    Jules en Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 123068

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: