De vierde week in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu De vierde week in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

De vierde week in Mombasa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

10 Augustus 2007 | Kenia, Mombassa

Hallo lieve mensen allemaal.

Hoe was afgelopen week verlopen? Nou ik heb genoten ik heb weer veel geleerd. Afgelopen maandag ben ik met de jongens schoenen gaan kopen. Dat was werkelijk een belevenis. Iedere keer als ze weer schoenen hadden gevonden kwamen ze me halen en kon deze Mzungu (blanke) weer betalen. Maar ik deed het graag en ze waren er heel tevreden en blij mee. Ze liepen daarna ook vol trots op het cenrum rond. Het ene paar schoenen was nog mooier dan de andere. Goh wat heb ik genoten zeg.

Dinsdag is Fahrah weggelopen, hij komt niet meer terug en mag ook niet meer komen. Het was voor de derde keer nu en hij gaat naar een ander centrum. Je kunt niet bezig blijven. Hij is slim zat en oud en wijs genoeg om op een gegeven moment keuzes te maken. Je kunt ze toch niet dwingen. En eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg dat hij weg is. Hij had namelijk een slechte invloed op de groep. Er zijn nog genoeg andere jongens die wel willen. Tevens brak op die dag Erik zijn voetje, als er toch een echte pechvogel rondloopt dan is het Erik wel.

Woensdag had ik en vrije dag en heb met Matheka, de baas van alles nog wat dingen doorgenomen. Ook heb ik besloten dat er 25 nieuwe matrassen worden gekocht voor de jongens. Dat was echt nodig.

Dus even een kleine opsomming waar het geld naar toe is gegaan dat ik van al mijn sponsoren heb gekregen.
1- vernieuwde wasruimte
2- planken in de container voor opbergruimte
3- dagje safari voor de weeskindjes van Dicksons
4- nieuwe schoenen voor alle jongens van Onesimus en de staf van beide centra
5- 25 nieuwe matrassen
6- 2000 euro voor grond, zodat ze ergens anders kunnen gaan zitten en niet meer hoeven te huren.
7- 804 euro was over en dat heb ik gestort voor computers.
8- voor ongeveer 140 euro aan keukenspullen gekocht voor James

Donderdag ben ik met de jongens naar een Young for Life kamp gegaan. Het was een hele belevenis voor hen. Ze genoten met volle teugen. 4 dagen weg, even iets anders dan Onesimus. Young for Life is een christelijke organisatie die alles goed organiseerde.

Vandaag, vrijdag ben ik terug gekomen, de jongens blijven nog tot zondag en dan komen ze voldaan thuis. Ik ben nu kind vrij en ga morgen drie dagen op safari en weer genieten van het romantische Afrika. Dinsdag en woensdag ga ik aan het strand liggen of het zwembad bij het hotel. Tevens ga ik nog even naar de centra toe om echt afscheid te nemen. En woensdagavond moet ik weer weg uit dit prachtige land.

Komende dinsdag zal ik het laatste berichtje schrijven en zullen de laatste foto's op de site komen.

Liefs,

Bart

  • 10 Augustus 2007 - 19:03

    Pap En Mam:

    Jouw taak, die je voorgenomen hebt heb je geweldig gedaan, echt om trots op te zijn, maar ook dankbaar dat je dat hebt kunnen doen. Geniet nog even met volle teugen van jouw Afrika en rust goed uit. Wij verheugen ons om jouw Donderdag weer te zien, maar zijn ook benieuwd naar jouw belevenissen en uiteraard ook jouw innerlijke ervaringen.

    groetjes en kusjes
    Mam en Pap

  • 11 Augustus 2007 - 10:38

    Bartje:

    veel plezier de laaste paar dagen.

  • 11 Augustus 2007 - 11:40

    Manuela:

    Hey Bart,
    Jammer dat ik de trip met Young Life gemist heb! Arme Erik, inderdaad een echte pechvogel. Nu maar hopen dat Fahrah een ander centrum wel zijn draai kan vinden en daar niet de stoerebink uit gaat hangen! Geniet van je safari en je strandvakantie!
    Groetjes aan Inge (-0-0-)
    Liefs van Manuela :)

  • 11 Augustus 2007 - 13:40

    Anja Enwilly:

    Bart,

    Geniet de laatste dagen in jouw Afrika. Zorg dat je ontspannen thuis komt. We zien je volgende week dan wel.

    Anja en Willy

  • 11 Augustus 2007 - 17:01

    Dianne:

    Lieve Bart

    Klinkt geweldig wordt tijd dat we eens samen komen met onze mensenrechtencrew en dat je compleet verslag uit kunt brengen van Mombasa!

    Liefs dianne

  • 11 Augustus 2007 - 18:40

    Ruth:

    Heey Bart,

    Super zeg wat je allemaal doet! Hele leuke foto's.
    Vind het nog wel wennen hier in Nederland. Ik mis Mombasa en het uitzicht van het Reef!

    Groetjes

  • 11 Augustus 2007 - 22:19

    Jill:

    Deze bijzondere ervaring neemt niemand je meer af!

    Goede terug reis.

    groetjes Jill

  • 12 Augustus 2007 - 08:33

    Ruth :

    Leuk zeg, dat uitstapje met de jongens naar Young for Life! Geniet van je safarie en je laatste dagen in Afrika!

    Heb jij trouwens het e-mail addres van Manuela? Ben heel benieuwd hoe het haar vergaat nu ze weer thuis is.

    Groetjes

  • 13 Augustus 2007 - 07:28

    Jan Essers:

    Hallo Bart

    Met veel respect heb ik naar de foto's gekeken. Wat een kanjer ben je toch.
    Ik wens je deze laatste dagen nog een zeer ontspannen verblijf. Tot gauw en een veilige terugreis.

    Jan en Yvonne

  • 13 Augustus 2007 - 18:37

    Sharonne:

    hallo maneer,

    super om al die mooie verhalen te lezen.
    wel erg voor die jongen die zoon pech heeft maar ja niks aan te doen geniet nog van u laatste dagen in afrika.

    veel iefs,
    sharonne

  • 13 Augustus 2007 - 18:45

    Vera En John:

    Geweldig wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen. Wij hopen dat je dat toch een redelijk voldaan gevoel zal geven.
    En nu op safari! Wij zijn stinkend jaloers op dit moment. Geniet er maar van!

    Groetjes

    Vera en John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 123052

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: