Het laatste bericht. Terug in Nederland - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Het laatste bericht. Terug in Nederland - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Het laatste bericht. Terug in Nederland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

17 Augustus 2007 | Nederland, Kerkrade

Hallo lieve mensen allemaal!

Zoals ik schreef ben ik afgelopen dinsdag naar het weeshuisje geweest met kindjes die bijna allemaal HIV hebben en waarvan twee aids hebben. Ik dacht dat het wel heftig zou worden. Het viel nog mee of het moet nog komen. Dat weet ik nog niet. Verder heb ik dinsdag nog wat gekocht en zeer rustig aan gedaan.

Woensdag ben ik met Inge nog 's morgen naar het strand geweest en naar het Reef hotel, lekker relaxen en 's middags ben ik afscheid gaan nemen bij de beide tehuizen. In Dicksons, het tehuis voor de kleine kids was ik zo klaar, ik had daar tenslotte niet gewerkt. Maar in het Onesimus Boys Centre duurde het wat langer. Ik heb enkele jongens toegesproken in het Swahili en dat vonden ze wel leuk. De rest was bezig met het verbouwen van de oude klasgebouwen en het kantoor. Er is inmiddels een Nederlandse groep aangekomen die alles vrijwillig aan het verbouwen is. Super gewoon. Alles zal hierna een ander uitzicht hebben. Dit is de site van die groep: http://talentin business.waarbenjij.nu Mochten jullie interesse hebben natuurlijk.

Om 17.00 uur escorteerden James en 3 jongens me naar het vliegveld. Ik ging echt weg. Een heel vreemd moment en ook niet leuk. Ik voelde me zels in het vliegtuig niet zo lekker, raar gewoon. Heb me 8 weken fit gevoeld en nu opeens niet.

Donderdag morgen werd ik op gehaald door mijn ouders en door Lies (een vriendin van me). Ik vond het leuk dat ze er waren en het deed me goed. Hebben wat koffie gedronken en mijn ouders en ik zijn terug gereden naar Kerkrade.
Ik was gisteren een beetje in de war eerlijk gezegd en nu ik dit schrijf ook nog wel. Het is allemaal nog onwerkelijk. Toen ik thuis kwam schrok ik een beetje van mijn eigen luxe, vreemd is dat en ik zal er zeker snel aan wennen maar het verwarde me wel.

Zo dit was het laatste, ik zal jullie misschien nog een keer een kort berichtje sturen als ik de foto's heb van de matrassen en van de computers en dan is het echt afgelopen.

Kus,

Bart

• 17 Augustus 2007 - 07:37

Loek:

Tijd voor een biertje!!

• 17 Augustus 2007 - 08:21

Désirée:

Welkom terug !!!!
    We horen wel van je waneer er tijd is voor een avondje "Kenia i Kirchroa" !!!
    Liefs, Deesje

• 17 Augustus 2007 - 15:56

Rachel!:

Hey Bartje,
    Fijn om te horen dat je weer goed op onze Nederlandse bodem bent gekomen! Ik kan me voorstellen dat dit een rare gewaarwoording is! Nu heb je opeens weer alle luxe, terwijl je daar hebt gezien hoe moeilijk ze het met alles hebben! TOPPIE; van je om zo'n ervaring te hebben mogen meemaken! Ik ben ervan overtuigd dat jou enthousiasme en inzet daar een goede invloed hebben gehad! Rust nog even lekker uit en geniet van je naherinneringen! Tja...wie weet ga je gauw weer! Afrike blijft toch iets speciaals voor jou! Je houdt gewoon van dat continent! Het gaat je goed! Je zal een hoop leermoementen mee naar hier hebben genomen en ik geloof dat je er weer stukken wijzer van bent geworden en weer anders in het leven staat!

HAKUNA MATATA!!!!!!!!!!

Dikke knuffel en veel liefs,
    Rachel...

• 18 Augustus 2007 - 09:23

Sharonne:

heej meneer,

fijn om te lezen dat u weer veilig terug bent. geweldig dat u dit heeft mogen meemaken super om iedere week een nieuw verhaal te lezen.

tot gauw op school

groetjes Sharonne

• 21 Augustus 2007 - 16:45

Inge:

Zo, ja is wennen he. Maar 'helaas' gaat dat snel. Het was gewoon een toppie tijd. Nog bedankt voor je sms! en hier natuurlijk nog steeds alles goed. Groetjes van al je fans en laat je snel wat weten over Fyl ;)
    KUS Inge

• 28 Augustus 2007 - 16:54

Tosca:

héhé gelukkig dat u weer veilig thuis bent. En ik zie u nog wel ergens op school ofzo. groetjes Tosca