De derde week in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu De derde week in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

De derde week in India

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

22 Juli 2008 | India, New Delhi

Hallo lieve mensen allemaal!

Hier even een kort berichtje over de derde week in India. We hebben een paar fijne momenten beleefd met zijn allen. Allereerst was er een stille avond voor de residentie van de Dalai Lama. Dit gebeurde met kaarsen en wat wierook voor de vrede. Hij was niet aanwezig maar daarom niet minder indrukwekkend. Zoals jullie waarschijnlijk weten hebben we met alle drie de clusters een "mandala" gemaakt. Dit is heilig kunstwerk van de boedhisten. Eigenlijk mogen wij die ook niet maken, maar alleen de daarvoor opgeleide monikken. Nu mochten wij dat wel en was het dus ook geen echte mandala meer. Maar het gaat om het idee. Deze mandala is dan op een rituele manier vernietigd en alle deelnemers van de clusters hebben een zakje van dit "heilige zand" mee gekregen.De kleine monikken waren de punjab aan het bidden en iedereen was onder de indruk. In Leh had ons cluster nog twee vrije dagen. We zijn een morgen naar een tempel gelopen en hebben dan een vlaggetjes ceremonie gehouden, ook weer in het teken van de vrede.
Misschien vinden jullie het allemaal wel een beetje veel meditatie en vrede gedoe. Misschien vind ik het ook wel, maar als je het echt mee maakt dan is het net weer allemaal iets anders en ben ik toch blij dat ik erbij was.
Drie dagen voor vertrek hoorden we dan dat ons vliegtuig een dag later zou vertrekken. Voor een aantal kinderen een domper, maar het werd heel snel opgepakt en ze dachten, het is niet anders en we moeten er maar het beste van maken. Nou dat hebben we dan ook maar gedaan. We zijn de laatste dag vertrokken naar Agra, daar ligt de Taj Mahal. Oftewel de kers op de slagroom van deze reis. Een lange zware dag, de leerlingen vlogen diezelfde avond nog terug naar Nederland en ik zou mijn reis voortzetten. Maar dat schrijf ik de volgende keer. Overigens hoop ik dat ik deze week nog foto's kan plaatsen.

Dikke kus,

Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 123059

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: