De eerste week in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu De eerste week in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

De eerste week in Mombasa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

17 Juli 2007 | Kenia, Mombassa

Hallo lieve mensen allemaal,

de eerste week is wel wennen, even geen schoolkids meer om me heen en collega's maar straatkids en een totaal andere staf. Ik werd afgelopen vrijdag afgehaald door een staflid van het weeshuis en werd meteen hartelijk welkom geheten. Ze zorgen wel dat je je op je gemak voelt vind ik. Verder werd ik voor gesteld aan de andere vrijwilligers en dat vond ik ook zeer prettig. Ze zijn allemaal even aardig. Is wel belangrijk, want stel dat je het niet zou trekken of dat het niet zou gaan, dan kun je altijd steun zoeken bij " collega's".
Maar ik moet zeggen dat het tot nu toe wel allemaal meevalt. Ik moest vrijdagavond wel even wennen aan het vlees. Het was dus gewoon slachtafval. Maar ja, ik probeer het dan toch. Je moet je toch een beetje aanpassen vind ik. Zaterdag tot en met maandag heb ik gewerkt. Het weekend was rustig en gisteren heb ik le gegeven in het Engels. Ik gaf science en rekenen. Als het docent is het heel moelijk om hier les te geven vind ik. Je weet helemaal niet welk niveau die kinderen hebben en weet niet waar ze zijn, dus je doet mar wat op het gevoel. Je moet namelijk zo denken dat de jongens die ik nu begeleid net drie maanden van de straat zijn. Dus structuur, normen en waarden zijn anders die wij hebben. Maar met veel geduld, geven en nemen komen ze er wel. Als kunnen weniet teveel van hen verwachten. Tot nu toe bevalt het me prima in ieder geval. het weer is niet zo best. Het regenseizoen zou al over moeten zijn maar dat is nog niet het geval, we hebben nog regelmatig tropische regenbuien. Ach dat is ook niet erg. Het is in ieder geval warm.

Volgende week ben ik van plan om foto's op de site te zetten.

Wat ga ik zoal met het geld doen? Ik heb net 2000 euro getort voor grond. Dan kunnen ze ergens anders gaan zitten en hoeven ze niet meer te huren. Ik ga met 500 euro een dag uit met de kinderen en met de andere 2500 euro koop ik een aantal computers en wordt er een nieuwe douche gemaakt voor de jongens. Dus het geld wordt allemaal goed besteed.

Ik hoop dat jullie weer op de hoogte zijn en volgende week zal ik weer van me laten horen.

Liefs,

Bart

  • 17 Juli 2007 - 07:57

    Wez:

    ey bartje!
    ben echt zo jaloers!! Ik ben al rond aant kijken wanneer ik terug kan naar tanzania..toestemming van thuis heb ik al..
    veel suc6 daar!
    groeten,
    Wez

  • 17 Juli 2007 - 08:52

    Lies:

    Heel veel succes!!
    Ik ben trots op je.
    Pas goed op jezelf.

    Liefs, Lies

  • 17 Juli 2007 - 09:58

    Clifton:

    Hey Bart,

    Hoort zich allemaal geweldig aan. Heel veel succes nog in de komende tijd.

    Groeten Clifton

  • 17 Juli 2007 - 10:45

    Nicole Quadackers:

    Lieve Bart,

    Dit moet toch een geweldige ervaring voor je zijn. Wens je vele mooie momenten, dat je een fijne tijd daar mag beleven. Je doet het prima voor mijn gevoel. Heb net Laura de foto's laten bekijken, ze uitte zich in waaaoooow!
    Veel liefs Laura en Nicole.

  • 17 Juli 2007 - 11:27

    Brian...:

    Ey bart,
    Is echt allemaal Top
    wat je doet daar ;-)
    Veel suc6 en plezier
    daar nog,
    Groetjes Brian G.

  • 17 Juli 2007 - 17:47

    Jos Van Essen:

    Ha die Bart

    Super dat het allemaal zo goed gaat. Geniet er maar lekker van.
    Ik ben al weer langzaam aan Nederland aan het wennen. Lekker de tour kijken, ( was vandaag reuze spannend) lekker uit eten enz. enz.
    Glenn heeft vandaag nog twee films op de weblog van xplore geplaatst.

    Heeeeeeeeeel veel succes en de groeten van Ellen en mij.

  • 17 Juli 2007 - 18:49

    Dianne:

    Heej Bartje!!

    Klinkt allemaal wel goed! Ben blij dat het je bevalt! Vind het echt super dat je zoiets doet, lijkt me echt super om ook mee te maken!

    Nog heel veel plezier en succes,
    je hoort nog van me!

    Enjoy it!

    liefs Dianne

  • 17 Juli 2007 - 20:55

    Loek:

    Veel succes nog!!

    Laat dat vlees maar staan, is goed voor je..

    Hou je haaks

  • 18 Juli 2007 - 08:00

    Costel:

    Hey bartje,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Zoals Loek al schreef, laat het vlees maar staan, je junt het hebben hahaha. Tour is erg spannend aan het worden en Roda is nog steeds op zoek naar versterking. Hou je haaks. Groetjes van Katja

  • 18 Juli 2007 - 08:30

    Susan:

    Lieve Bart,

    Geweldig om dit allemaal te mogen lezen en het ook een beetje te mogen meemaken op deze manier. Geniet ervan, haal er veel energie uit! Je bent een topvent!

    Dikke kus
    Suus

  • 18 Juli 2007 - 08:51

    Davy Kolgen:

    Hoi Bart.

    Als je je hart volgt, kom je vanzelf op de juiste plekken in het leven terecht. Of dit nu in Afrika is oaf gewoon in Nederland. Ik vind het geweldig wat je aan het doen bent en heb veel respect voor je. Ik wens je nog een mooie tijd toe en weet zeker dat je ooit thuis zult komen in figuurlijke zin dan...


  • 18 Juli 2007 - 11:34

    Marlon :

    Heey Bart!!
    nou zo te horen heb je het erg naar je zin! Hier in Nederland is het toch wel weer even anders dan in Tanzania. Nog heel veel plezier en succes in de komende weken en denk nog maar een keertje aan de groep :)

    groetjes Marlon

  • 18 Juli 2007 - 13:10

    Hallo :

    Ik vind het echt top wat u daar aan het doen bent, en waar u dat geld aan besteed! Ik wens u nog heel veel plezier en vooral succes.

    Groetjes Kim Goossens

  • 18 Juli 2007 - 16:14

    Ashley Norder:

    Hoi hoi,
    Echt super allemaal.
    Ook leuk dat u een dagje met de kinderen weg gaat.

    Veel Succes nog
    Tot na de vakantie..
    Liefs..
    Ashley.

  • 18 Juli 2007 - 19:19

    Pap En Mam:

    Veel sterkte en succes,wij zijn trots op je.Het is altijd mooi om mooie dingen te doen voor anderen die het nodig hebben
    Heb de ander lief gelijk jezelf , dan kun ook veel voor de anderen betekenen, zeker voor die kinderen die afhankelijk zijn van de hulp gevende.Ga zo door en moge God je hierin sterken

  • 20 Juli 2007 - 11:23

    Jos Smeets:

    Hoi die Bart
    Goed te lezen dat je het zo naar de zin hebt in Mombassa. Inmiddels zijn alle drie de Xplore Tanzania weer veilig geland in Nederland en barst de Xplore weblog uit de voegen van al die reacties.
    Bart het ga je goed en tot snel.
    Jos

  • 20 Juli 2007 - 12:21

    Valerie:

    Ha die Bart,

    Slachtafval? kun je toch sonja bakkeren nu! Neem aan dat je wel bananenbier mag drinken? Niet dat dat zo lekker is, maar toch....We zullen hier 'eentje' op je proosten! We zijn gewoon jaloers op je! Volgens mij wil ondertussen de hele kluster bij je op bezoek komen....dus ik zou maar oppassen!
    Veel plezier & Keep up the good work!
    Adieu sokowahhh!
    Valerie

  • 21 Juli 2007 - 13:39

    Ellen:

    lieve Bart,
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Het lesgeven straks op Eijkhagen zal in vergelijking met je lessen in Mombassa wel heel saai zijn...!
    Ik heb een van de flimpjes bekeken en vond het heel indrukwekkend. Ben heel benieuwd naar je verhalen.Zorg goed voor jezelf.
    Liefs,
    Ellen

  • 22 Juli 2007 - 14:01

    Bo En Sammy:

    hoi bart
    we hebben pruimen verkocht uit onze eigen tuin de helft gaat hier naar het weeshuis (in kenia)en de andere helft gaat naar straatkinderen in zuid amerika
    veel succes in het weeshuis
    groetjes, bo en sammy

  • 22 Juli 2007 - 17:26

    Monique En Mart:

    he bart, we hebben iedereen al persoonlijk bedankt voor jullie goede zorgen in tanzania aan Janna....ze heeft genoten....onze dank daarvoor ook aan jou!!! en nog veel plezier voor jezelf nu. gr monique en mart

  • 29 Juli 2007 - 16:49

    Simone :

    Hey Bartje zo te zien is het een mooie vakantie nog veel plezier daar ...

    Groetjes Simone

  • 30 Juli 2007 - 12:34

    Jules:

    Beste Bart,
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Fantastisch dat je dit doet in je vakantie!!!\Heel veel succes en plezier.
    Groetjes ook van Claudia.
    Jules

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 123012

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: