Vijfde week in Mombasa en de laatste informatie - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Vijfde week in Mombasa en de laatste informatie - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Vijfde week in Mombasa en de laatste informatie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

14 Augustus 2007 | Kenia, Mombassa

Hallo lieve mensen allemaal!

Ik ben de laatste dagen op safari geweest (met Lucia en Rianne) zoals ik al eerder schreef. En het waren weer drie mooie dagen. Heb een olifant van twee meter afstand gezien en een leeuwin van 4/5 meter afstand. Het was dus weer genieten deze dagen. Voor de rest gewoon honderden olifanten, honderden buffels en tientallen andere soorten dieren. Wat blijft de natuur toch mooi en wat zijn wij als mens toch nietig dat wij dit allemaal mogen zien. De laatste twee dagen ga ik echt relaxen bij Inge, een super meid. Zij werkte eerst bij Dicksons en nu in een weeshuis wat ik zo zal beschrijven
Morgen ga ik kijken in dit weeshuis met allemaal kindjes die besmet zijn met HIV of aids. Lijkt me wel heftig en zeer mooi om te zien hoe hier de vrijwilligers omgaan met dit kleine grut. Een voormalige vrijwilligster van Dickson werkt daar nu, zodoende ben ik aan dit adres gekomen. Daarna nog even de stad in of naar het zwembad. Ik weet het allemaal nog niet. Woensdag ga ik nog wat inkopen doen, woensdagmiddag nog naar het weeshuis om echt afscheid te nemen en dan loop ik naar het vliegveld. Is niet zo ver namelijk en ik heb begrepen dat enkele jongens me wel wilden vergezellen. Leuk toch!

Nu dan de uiteindelijke afsluiting van deze geweldige 8 weken. Allereest heb ik genoten van de kinderen die mee durfden te gaan naar het onbekende Tanzanie in Afrika en er met volle teugen van hebben genoten. Heel mooi om te zien en ik hoop dat onze school volgend jaar weer mee zal doen met zo een geweldige project van Xplore. Volgend jaar staat China en Tibet ( Tibet hoort overigens bij China) op het programma. Kinderen leren hier namelijk heel veel van. Iets anders dan de Europese cultuur en ik denk dat ze alles meer gaan waarderen. Ik hoop ook dat ik ze weer mag begeleiden dan.

Dan nu de afgelopen vijf weken, een geweldige ervaring die ik nooit had willen missen. En waarschijnlijk nog eens zal doen, maar dat weet ik ook nog niet zeker natuurlijk. Ik heb het wel eens moeilijk gehad, maar ook hele mooie momenten gehad. Ik heb ze inmiddels beschreven in andere verslagen. Ik hoop dat ik de dingen die ik op persoonlijk vlak heb geleerd ook kan toepassen in het gejaagde Nederland.

Ik wil nu iedere sponsor bedanken. Met name nog eens de Spangenberg groep uit Maastricht en de Orange Foundation. Ook wil ik Roda JC bedanken die me teneus heeft meegegeven voor de jongens. (zie foto's) Met een woord super allemaal wat alle sponsoren hebben betekend voor deze kinderen. Namens hen bedank ik jullie eigenlijk. In de de vierde week in Mombasa staat beschreven waar het geld heen is gegaan.
Ook heb ik gigantisch veel steun gehad aan alle lieve woorden en berichtjes op deze site. Ik merkte dat velen met me mee leefden en de verslagen leesden. (en ik hoop met plezier) Zoiets doet je goed.

Ik kan zeggen dat ik inmiddels een bevoorrecht mens ben.

Asenteni sana (heel erg bedankt allemaal)

Liefs,

Bart

  • 14 Augustus 2007 - 05:26

    Désirée:

    Jambo Bart,
    Kom goed thuis Kerel !!!!!! Liefs Désirée

  • 14 Augustus 2007 - 06:34

    Loek:

    Tot snel!

  • 14 Augustus 2007 - 07:26

    Lies:

    Super dat je zo tevreden bent over je reis!! Ik zie je op Schiphol.

  • 14 Augustus 2007 - 08:11

    Wez:

    oi mate!!

    jij bedankt voor het overbrengen van je virus! je had echt 100% gelijk, op afrika kun je verliefd worden. Ik ga zo snel mogelijk weer terug!!

    geniet nog daar! ik vertrek zo naar schotland...

    mzzls,
    Wez

  • 14 Augustus 2007 - 08:16

    Dianne:

    En natuurlijk weer een geweldig verslag! Echt super om zoiets mogen mee te maken, lijkt me echt geweldig!

    Geniet nog van de laatste dagen en kom goed thuis!

    Liefs dianne

  • 14 Augustus 2007 - 08:40

    Mayella:

    Beste Bart,

    ik heb genoten van je verslagen. Wat lijkt me dat geweldig! Ik wens je een goede reis terug en hoop dat alles goed verloopt.

    Groetjes!

  • 14 Augustus 2007 - 11:56

    Jos:

    Beste Bart,

    Al weer even terug van mijn 'westerse' vakantie heb ik al je verslagen gelezen....indrukwekkende ervaringen. Ben overtuigd dat nogal wat betrokkenen er 'rijker' van zijn geworden! Natuurlijk ben ik erg benieuwd naar de echte verhalen (live in Landgraaf) over Afrika, het leven in en om het weeshuis, je eigen ervaringen.... Ik heb bijzonder veel respect voor je inzet tijdens je 'vakantie' en die, zoals jezelf aangeeft, niet zonder moeilijke momenten is geweest. Kom veilig en gezond thuis, het zal wel even wennen worden!

    Tot binnekort,

    Jos (vdB)

  • 14 Augustus 2007 - 18:17

    Davy En Dorien:

    Hoi Bartje!!!
    We zijn blij dat je een mooie tijd hebt gehad en dat je terug in nederland nog veel aan deze ervaring zult hebben.
    Wij wensen je een hele goede terugreis!!

    groetjes en tot maandag op school
    Davy en Dorien

  • 14 Augustus 2007 - 19:05

    Anja:

    Lieve Bart,

    Alweer je laatste verslag en voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem.
    De tijd gaat veel te snel.
    Fijne terugreis.

    Tot gauw,

    Knuffel Anja W.

  • 15 Augustus 2007 - 12:58

    Marleen Fikkers:

    Dag Bart!Vanmiddag heb ik verslagen en foto's bekeken!Wat een ervaringen...deze zal jij, en iedereen die mee is gereisd,je hele verdere leven meedragen!Nog veel succes deze laatste dagen en een behouden thuiskomst...Veel groeten van ons!Familie Fikkers,Marleen

  • 15 Augustus 2007 - 18:27

    Kim:

    Hallo !
    Weer super om nog meer verhalen en foto's te zien!
    Ik wens u een goede trugreis !

    Kim Goossens

  • 16 Augustus 2007 - 09:12

    Wies:

    Welkom thuis Bart. Na al je schitterende verhalen ben ik ook zeer benieuwd hoe de reacties van de jongens en de collega's uit het tehuis zijn op zo'n vreemde Europeaan die zich even belangeloos komt inzetten voor hen.

    Groetjes, Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 123017

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: