The great Ocean road en de The Australian open - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu The great Ocean road en de The Australian open - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

The great Ocean road en de The Australian open

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

22 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Hallo lieve mensen allemaal,

Vrijdag 14 januari,

de laatste dag in Adelaide, voordat ik met een tour , de great Ocean road ga doen. Vandaag zijn Frans en ik naar het strand geweest. Het was 30 graden en genieten hoor na een dag met bijna alleen maar regen de dag ervoor. We zijn rond een uur of 11 met de tram naar het strand gegaan. Hebben er een biertje gedroinken, wat gegeten en zijn vooral zeer rood geworden. We moeten toch bruin worden dachten we. Op de weg terug nog twee flessen wijn gekocht die we die avond soldaat zouden maken. Wijn is in verhouding stukken goedkoper dan bier. 's Avonds hebben we gedronken, gekaart en heb ik nog wat foto's genomen. Ik moest natuurlijk de duitse hippies en Frans op de foto zetten voordat ik zou vertrekken. Om de avond af te sluiten zijn we nog even naar de kroeg gegaan. Uiteindelijk lag ik om 03.30 in bed en moest er om 06.00 uur weer uit. Lekker slm, maar ach wat maakt het uit.

Zaterdag 15 januari,

vijf minuten voordat de wekker af ging om zes uur was ik wakker, douchen, rugzak inpakken en eten. om kwart voor zeven werd ik opgehaald. Frans was zelfs zo aardig om mij en anderen uit te zwaaien en is dus vroeg opgestaan.
Met sommige mensen heb je meteen een klik, met anderen is het even aftasten en soms is de klik er meteen niet. In dit geval was een gids / chauffeur het derde geval. Wat een eikel zeg, er zijn al teveel dingen geweest om het allemaal te beschrijven. Gelukkig ben ik niet de enige die er in de groep er zo overdenkt, de meeste van mijn medereizigers denken er net zo over. Je kunt deze gast niks vragen of het is al teveel gevraagd. Pfffff, wat een sukkel zeg.
Overigens zijn mijn medereizigers zeer aardig (Zoe, Suzanne, Anouk, Thomas, Nina en Nina, Anne-Lou etc etc)
Het hostel waar we slapen is wel cool, heb dan niet onder de grond geslapen in Cooper Pedy, maar nu wel in een voormalige gevangenis. We slapen in een echte cel, er is een eetzaal een plein om te luchten voor de gevangenen. De foto's konden helaas niet op het weblog, teveel mb. Probeer het nog wel een keer.
In ieder geval toen iedereen naar bed was, ben ik nog buiten blijven genieten met een lekker biertje. Om 23.30 ging ik dan naar bed, ik had toch wel weinig geslapen de dag ervoor en ik ben tenslotte geen 20 meer :-) . Ach elke leeftijd heeft zijn charme kom ik meer en meer achter.

Zondag 16 januari,

zes uur de wekker, het normale ochtendritueel, douchen, aankleden, eten, tanden poetsen en vertrekken. Ik hoop wel dat het vandaag een mooiere dag zal worden. Ik vond het betreft de natuur een meetje tegenvallen. We zullen zien!

Het was in het begin van de trip hetzelfde als de dag ervoor, landschap was nog niet grootst en de groep was nog geen eenheid.Toen we gingen lunchen bleek dat de chauffeur / gids te weing broodjes had ingekocht, de sfeer werd er natuurlijk niet beter op. Zijn verklaring was dat hij niet meer budget keerg van zijn firma, ik denk dat hij niet zo goed om kon gaan met geld. Maar goed dat is even mijn mening.
Vlak voordat we zouden vertrekken kwam onze aardappel de bus in en hij meende een aparte sfeer in de groep te voelen, vraag me af waar hij dat zesde zintuig vandaan haalde. Een mammoet zou dit nog aanvoelen :-)
Hij zou een paar minuten buiten gaan staan en wij zouden de kans krijgen om met hem te komen praten als er wat aan de hand was. Niemand stond natuurlijk op en ik vond dan dan ik naar buiten moest gaan. Het eerste wat hij vroeg of ik voor de groep kwam of op persoonlijke titel. Persoonlijke titel vertelde ik hem, de groep had me niet gestuurd en de groep was te divers om van een groep te spreken. Ik vertelde hem dat een kort introductie spel echt heel belangrijk was om elkaar te leren kennen. Dat miste ik, maar hij vond dat bij volwassenen niet nodig, ging normaal altijd goed en dit had hij nog nooit mee gemaakt. Maar goed, daar zou hij dan toch over gaan nadenken. Verder zei ik hem dat hij best wel bot was, niet alleen tegen mij maar ook tegen anderen en dat stoorde enorm. Ja dat hebben jullie goed gelezen, ik die tegen iemand zei dat hij bot was / is.
In ieder geval werd er in de bus niet gezwegen en bespraken ze de situatie. De lucht was daarna in ieder geval een beetje geklaard en men sprak met elkaar. Gelukkig!

Na ons vertrek van de lunchplek werd gelukkig de route mooier en mooier. We kwamen nu echt langs " the great ocean road". De kustlijn was echt geweldig om te zien, je hebt er eigenlijk gewoon veel meer tijd voor nodig. Ik heb wat foto's op het blog gezet, staan wel bij het vorige verhaal, maar jullie kunnen zien dat ik in ieder geval heb genoten.

Rond 18.30 kwamen we bij ons hostel aan, er was te weing plaats en we konden met zeven man in een leeg huisje gaan slapen. Prima plan en Anouk, Zoe, Anne, Anne - Lou, Suzanne, Thomas en ik zijn naar het huisje gegaan. Na het eten zijn we nog even naar de sunset gaan kijken bij de " twelve apostels" . Was wel heel mooi zou ik zeggen.
Bij terug komst zijn we met zijn zevenen en Nina en Nina wat kaart en drink spelletjes gaan doen in ons huisje :-). Om 02.00 maar gaan slapen, we moesten er weer om 06.00 uur uit. O ja, we hadden het nog even over onze aardappel gehad, we gaan een klachtenbrief opstellen.
Weer vandaag: mooi weer!

Even nog iets anders en dat heeft niks met de tour te maken, dit doe ik dan nu maar even.

In Australie zijn dat namelijk de tijdzones. Toen ik in Perth (WA) aankwam, was het verschil precies zeven uur. In Darwin (NT), was het acht ebn half uur, in Adelaide (SA) negen en half uur en nu zit in Melbourne (Vic) en is het tien uur verschil. Het gaat geleidelijk, dus je merkt het niet echt.

En zoals ik al eerder schreef denk je aan veel dingen op deze reis en vallen me meer dingen op dan normaal. Bijvoorbeeld dat jongeren anders naar elkaar kijken dan dat ik dat doe. Zal wel met mijn leeftijd of beroep te maken hebben, maar het was wel grappig om het te zien / op te merken. Er zijn namelijk twintigers die tegen me opkijken en dat hoeft niet, ben net zo goed een backpacker en leef als een student in hostels. Dat vind ik dan een beetje vreemd, ze hoeven niet naar me op te kijken. En soms hebben mensen een leeftijd dat nog niet bij het lichaam past of andersom :-) Bij vrouwen is dit in ieder geval minder het geval dan bij mannen. Zij zijn toch eerder volwassen, dat zie je dus niet alleen in de pubertijd maar ook erna nog.

Maandag 17 januari,

begin was hetzelfde als de dag ervoor, weer naar " the twelve apostels" gaan kijken en verder op weg naar Melbourne. In Melbourne haalt Rudolf Lameijn me op. Ik ken hem van het hockeyen bij Kerkrade en ik zal een weekje bij hem en zijn familie zijn. Jane zijn vrouw en zijn twee muppets Grace en Nell.
Volgende week ichting Nieuw Zeeland, op naar Renee, Karel en Bjorn :-)

Overigens zag ik vandaag eindelijk wel levende Kangaroos en Koalabeertjes.

Voordat we in Melbourne waren spraken we met een paar mensen af om dinsdagavond wat te gaan eten, leek ons een gezellige afsluiting. Zoe zou dinsdag naar het tennis gaan kijken en Suzanne wist het niet, dinsdag of woensdag. Daarover later meer.
In Melbourne aangekomen haalde Rudolf me op, naar de supermarkt geweest, gegeten, bijgekletst en ben eens vroeg gaan slapen. Had nog wat in te halen namelijk.
Weer vandaag: winderig en fris

Dinsdag 18 januari,

vandaag ga ik toch proberen ga ik toch proberen om een kaartje te krijgen voor een wedstrijd van Federer, lijkt me niet verkeerd. Sjeng Schalken zal me dan niet meer met me spreken, maar ik weet dat hij daar wel overheen komt. :-)

Nou ik heb vandaag een groundpass gekocht voor 100 dollar, dat wil zeggen dat ik vijf dagen lang de Australian Open kan volgen. Op de onderdag na. Ik ben vandaag met Scott geweest en het was echt enorm leuk. Er lopen duizenden mensen rond en Scott en ik zaten op court drie en op een gegeven moment, keek ik op en zag ik Zoe. Ze is toen bij ons komen zitten en vertelde dat ze Suzanne ook toevallig was tegen gekomen. Grappig he? We hebben Ferrer zien spelen (7)op de ranking, heb Bachdatis zien spelen (21) en de rest ga ik de komende week kijken. Morgen bestel ik nog een kaart voor het Rod Laver Stadium. Dan ga ik maandag avond naar de vierde ronde kijken of de kwartfinales. Ik weet het niet precies, maar dat maakt me niet uit. De toppers zullen dan spelen natuurlijk, lijkt me helemaal top.

's Avonds zijn we met de groep van de great ocean road wat gaan eten en drinken. Was niet al te laat thuis.
Weer: lekker in de zon :-) en een beetje fris zonder de zon :-(

Woensdag 19 januari,

vroeg opgestaan, met de tram naar de Australian Open en twee Nederlanders in actie gezien. Bij de dames was het Rus (zij won de Australian Open bij de jeugd in 2008 ) Maar helaas verloor ze nu van een echte Russin, zij schakelde later in de week ook Henin uit, dan mag je toch verliezen neem ik aan.
Daarna ben ik gaan kijken naar Robin Haase, hij moest tegen een Argentijn die ongeveer 50 plaatsen hoger stond. Haase speelde goed en won eigenlijk met gemak van hem. Was een mooie wedstrijd. Nu moet hij tegen Roddick en ik hoop niet op een van de center courts, dan kan ik hem namelijk niet zien spelen of ik moet veel bijbetalen en dat is me dan ook weer te duur. Ik ben maar een arme backpacker. Na de wedstrijden ben ik vroeg naar huis gegaan, we hadden een BBQ en wat biertjes en daarna vroeg gaan slapen. Ik had wat quality time nodig.
Weer: in het begin fris, daarna zeer warm.

Donderdag 20 januari,

zoals jullie natuurlijk al wisten en ik ook wel. IK BEN DUS GEEN SURFDUDE. Rudolf, zijn schoonfamilie, een vriendin ven hem en ik zijn naar het strand geweest. Het was wel leuk, maar ben niet zo van het strand. Ik vind duiken super, maar dat is wat anders dan aan het strand gaan zitten en af en toe wat gaan surfen. Dit doe je dan zonder zeil, gewoon met een board en je moet proberen een golf te pakken. Deze neemt je dan mee en tijdens dat gebeuren moet je op het board gaan staan. Erop liggen ging nog wel en was wel fun, erop gaan staan probeerde ik nog niet misschien. Pole pole natuurlijk (in kiswahili is dit rustig aan)
Dit herhaalt zich dan een aantal keren totdat je er tabak van hebt en je gaat weer naar je plek op het strand, daar waar het zand je weer irriteert en de zon veel te hard op je lichaam brandt. Leuk zo een dagje strand :-) Nee, zonder gekheid, ik overdrijf natuurlijk een beetje. Ik vond het een leuke dag en heb me goed vermaakt, maar ik zou het niet elke dag kunnen doen dat surfen.
Gelukkig wil niet iedereen altijd hetzelfde, zou toch ook saai zijn. Wat me wel is opgevallen is dat men hier actiever is op het strand dan Europa. Bij ons is het voornamelijk in de zon liggen en bakken. En hier is men meer bezig in het water. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Weer: super

Vrijdag 21 januari,

Vandaag weer naar het tenissen geweest, er waren nog enkele single partijen op de banen. Robin Haase speelde op Hinsense tegen Roddick, kon ik helaas dus niet gaan kijken. was 50 dollar extra en dat had ik er niet voor over. Andere partijen ben ik maar gaan kijken en nu ook naar de dubbels, is wel meer spektakel, mij hoor je niet klagen. Overigens heb ik vandaag maar eens een foto van Scott gemaakt, had ik nog niet gedaan namelijk, degene waar ik het langst mee optrek, had ik nog geen foto van :-(

Zaterdag 22 januari,

Tennis, tennis en nog eens tennis.


Tot volgende week!!

Liefs,

Bart




















  • 22 Januari 2011 - 12:27

    Ank:

    Zo Bart,dat was alweer een hele mond vol.Ik heb ervan genoten.Leuk dat zo zoveel verschillende mensen ontmoet.Dat houdt 't interessant en spannend.Als je bij de family Bonten bent,wil je ze dan een dikke pakkerd van me geven en de hartelijke groeten?Hier gaat alles z'n gangetje.Lieke is druk aan het werk(wij ook).Morgen rijden we naar Kerkrade.Oma opzoeken in de Laethof.We verheugen ons op Loeki's terugkomst.Dat schiet ook al op.(22 februari)Zelf wil ze het liefst nog blijven.Tegen die tijd kom jij ook alweer retour,hè?Lieverd,enjoy and thake care of yourself.Love you.Kisses from your ant.

  • 22 Januari 2011 - 20:14

    Jolanda:

    Hoi backpacker,
    Zo te lezen vermaak jij je nog steeds prima.
    Leuk zo'n botte gids, kun je misschien nog wat van leren, of hij van jou!! (grapje) ;-)
    Te gek voor je, dat je Australian Open kan volgen!
    Ja waarom ook niet, nu je er toch bent...
    Doe de groeten aan mijn knappe neven en nichten, ooms en tantes als je ze mocht tegen komen!
    Geniet nog maar even van Melbourne!
    Lees het wel weer.

    Liefs, Jolanda x :-)

  • 23 Januari 2011 - 01:20

    Jimmy:

    hey meneer.

    Die gids/chauffeur lijkt me wel een aardige vent, haha xD .
    Ik ben jaloers ik wil ook federer live zien spelen :( .
    nog veel (tennis) plezier.

    gr Jimmy

  • 23 Januari 2011 - 16:28

    Frans:

    hoi Bart,alweer een goed verslag ,waar we vankunnen genieten,zeer zeker als je iemand ontmoet die ook goed kan brommen.Geniet van de tennis wedstrijden en van de stad Melbourne, hopelijk houd je nog droge voeten voordat naar Nieuw-Zeeland gaat.Mam En Pap

  • 23 Januari 2011 - 20:34

    Nonkel Marcel:

    Hé Bart, ik zie dat je niet alleen mieren eet, maar er ook door gekust word (grapje Ank). Leuk verslag man.
    Ik zie dat je nog een paar weken moet bijboeken, want je vermaakt je goed. Helaas houd ik niet zo van tennis kijken, anders hadden we samen kunnen gaan. Veel lol nog! :->

  • 24 Januari 2011 - 10:04

    Sjeng Schalken:

    Hey Bartje,

    Ik ben benieuwd of jij weet wie achter dit pseudoniem schuilgaat. Geweldig om te lezen dat je 5 dagen Aussie Open hebt mogen doen. De meeste spelers zijn na 5 dagen al uitgeschakeld. Ik zit nu live na Nadal - Cilic te kijken, je bent nog niet in beeld geweest. Schiet wel op want mijn les begint om half 2.


  • 31 Januari 2011 - 15:26

    Fleur:

    Geen surfdude? Haha, moet je eens proberen!!! x

  • 31 Januari 2011 - 15:27

    Fleur:

    Daar wil ik dan ook wel foto's van zien!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 123048

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: