Carnivore - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Carnivore - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Carnivore

Blijf op de hoogte en volg Bart

27 Juli 2012 | Kenia, Mombassa

Vrijdag 27 juli

Even nog iets wat ik toch nog even kwijt wil. Vanavond zijn Bjorn en ik samen gaan eten bij Carnivore in Nairobi. Dit was om de vakantie goed af te sluiten. Ja, de naam zegt het al, we hebben dan ook alleen maar vlees gegeten.

Wat zijn mensen toch vreemde wezens zeg! Waar wij twee ook onder behoren. Het broodje met lekkere knoflookboter en salade werd door bijna iedereen overgeslagen. Er moest namelijk ruimte overblijven voor de pakweg 500 gram vlees die langs zou worden gebracht.
Wat hebben we dan zoal gegeten; rund, krokodil, kip, struisvogel, lam, kippelever, kalkoen, worst, varkensvlees en niet te vergeten de ballen van de os. En ik zeg het nooit, maar nu zeg ik met recht. Ik zit vol. Pfff, daarna kwam het toetje nog.

Ik weet dat ik in ieder geval de komende tijd geen vlees meer eet. Misschien word ik wel vegetariër ;-)

Trusten

Live is good. Do what you like, like what you do

  • 27 Juli 2012 - 22:42

    M M G V:

    Als je terug bent ga je maar weer joggen!!! geniet nu maar lekker...

  • 28 Juli 2012 - 16:24

    Wesley Joosten:

    Namasté Bart!!

    Ik vertrek morgen weer naar nederland helaas maar zak iedere keer weer even terug naar Afrika.. Wat een genot was tanzania! Denk er nog vaak aan terug zeker nu we op reis zijn met mensen van global weer.

    Snel maar weer eens bij kletsen onder het genot van een pilsje!

    grtz
    Wez

  • 31 Juli 2012 - 23:49

    Ralf Wingen:

    Hey Bart,

    Heb net even jouw en andermans reizen doorgelezen (lag paar blogjes achter) en moet zeggen ik ben weer eens jaloers! Super vet die gorilla's!! Heb je geen foto's geupload? En osseballen gegeten...apart. ;) Nou, geniet er nog van de laatste dagen. Ik ga naar bed! Groeten Wingen jr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1314
Totaal aantal bezoekers 123024

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: