Hier al het vierde verslag!! :-) - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Hier al het vierde verslag!! :-) - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Hier al het vierde verslag!! :-)

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

14 Januari 2011 | Australië, Adelaide

Hallo lieve mensen allemaal,

waarschijnlijk zal dit stuk een stuk korter zijn dan vorige week. Had besloten een aantal dagen in de festival stad Adelaide te blijven. En dinsdag of woensdag pas richting Melbourne te reizen. Is uiteindelijk zaterdag geworden.

Zaterdag 8 januari,

voornamelijk niks gedaan, wat e mails gedelete en beantwoord, gezocht naar een chauffeur voor dinsdag of woensdag, wat gegeten, gaan stappen en in het nieuwe hostel gaan slapen

Zondag 9 januari,

Luie dag, beetje door de stad gelopen en verder niks. Oeps dat is niet waar. Weer wat interessante mensen ontmoet. Heb Scott en Frans ontmoet. Scott is een Chinees die in de VS heeft gestudeerd, verder spreekt hij perfect Engels en het leuke aan hem is dat hij ook nog een jaar Nederlands heeft gestudeerd en ik kan zeggen dat hij beter Nederlands spreekt dan de meest Chinezen die in Nederland wonen. Overigens is hij nog nooit in Nederland geweest. Als ik komende zaterdag naar Melbourne vertrek zal ik een paar dagen met hem naar de Australian open gaan. :-)
Frans is een Nederlandse student uit Groningen en studeert daar geschiedenis. Hij heeft besloten om er even tussenuit te gaan en Australië te verkennen. Zouden meer mensen moeten doen.

Maandag 10 januari,

Vanmorgen had ik een afspraak met Anna, met haar ga ik misschien verder naar Melbourne, maar dat hoor ik vanavond of morgenvroeg nog. In de middag wat gefietst met Frans door het prachtige Adelaide. Rond 19.30 kregen we van het hostel (My Place) een avondtour aangeboden. Nu konden we vanaf de Adelaide heuvels zien hoe groot en mooi Adelaide echt was. De straten zijn er enorm breed, het centrum is relatief klein met daarom heen zeker wel vijf mooie parken waar je lekker kunt chillen, nog geen vijf minuten met het fietsje. Verder is de stad enorm schoon. Ja, Adelaide kan me wel bevallen, heb dan ook besloten om zaterdag pas te vertrekken met een Tour en ga de grote Ocean road doen. Anna had namelijk besloten om met het vliegtuig te gaan. No worries.
's Avonds zijn we met bijna het hele hostel uit geweest naar een kroeg in onze straat. Daar speelde wat bandjes twee / drie nummers. Drie man van ons hostel zouden ook wat spelen, was niet grandioos, maar ach, ze zien elkaar even, twee keer repeteren en dan optreden. Ik doe het ze niet na. In ieder geval was het een super avond.

Ook mooi was het om te zien dat er veel nationaliteiten in ons hostel zijn en we allemaal Engels spreken, lekker makkelijk. Of toch niet helemaal eigenlijk, want was het geval op een gegeven, Scott de Chinees, Linda een Duitse die in Groningen had gestudeerd, Christa een Zwiterse die 9 jaar in Helmond had gewoond en ik spraken alle vier even Nederlands. Wat is Nederlands toch een internationale taal :-)

Wat kan ik schrijven over ons hostel, echt aardige mensen, alles goed geregeld en je voelt je thuis als je terugkomt als je overdag wat hebt gedaan.

Een paar mensen die ik wil beschrijven:

Manuel, Lucas en Tim, drie jonge Duitse Hippies van ongeveer 22 / 23 jaar oud. Op reis met een werkvisum door Australië. Ze zijn zeer sociaal en relaxt. Oké de joint hoort er dan wel bij voor hen. Ik ken hen nu al vanaf Alice Springs.
Stephanie, een Duitse van 25 jaar, is nog zoekende en werkt wat in het hostel om vrije accommodatie te hebben.
Jaap en Niels, twee jonge honden uit Nederland. Lekker op vakantie na hun middelbare school periode. En moeten nog veel leren, respect voor hen en zij zullen met heel veel ervaring terug gaan.
Frans en Scott al besproken.
Een Bask, geen idee wat zijn naam is, zeer geestig.
Flo, ook een jonge Duitser, jullie kennen vast nog wel de commercial over die Duitse boot. Gaat over sinking en thinking, hij had die commercial kunnen doen. Het is grappig dat iedereen Engels spreekt, maar je hoort toch snel waar ze vandaan komen door hen uitspraak.
En natuurlijk Alex een jonge Duitse jongen, zeer verstrooid. Daarover later meer.

Dinsdag 11 januari,

velen waren brak van de gezellige avond daarvoor, maar ach wat maakt het uit. Scott en ik zijn een fiets gaan huren. ( je kunt in Adelaide fietsen ' huren', je levert je paspoort in en je krijgt een fiets mee, voor halfvijf fiets terug brengen en je krijgt je paspoort of rijbewijs terug. Ideaal) Scott en ik hebben twee museums bezocht, maar ze vielen tegen, verder hebben we de Anglicaanse St. Petrus Cathedral bezocht en nog wat geregeld voor Scott. Hij gaat namelijk nog even naar Perth voordat hij naar Melbourne komt.
Vanavond hebben we een pizza en film avond in het hostel, dus geen noodles of pasta.

Woensdag 12 januari,

Scott, Frans en ik zijn een auto gaan huren en zijn naar het wijngebied gereden, lekker wat wijn proeverijen bezocht en rustig aan gedaan. Zelf was ik de chauffeur dus heb niet veel gedronken. Was geen probleem, ik vermaakte me goed. Een lekkere lunch gehad en terug gereden. Op de weg terug hoorden we op de radio dat er 's avonds tenniswedstrijden waren tussen oldies en profs. Scott en ik zijn gegaan en we zagen Ivan Lendl, Henri Leconte, Pat Cash en John Mcenroe spelen. Van de profs in ieder geval Harrison en Lladro. Wederom was dit een mooie en ontspannen avond. Op naar Melbourne komende week. :-)

In het hostel aangekomen zagen we tot onze stomme verbazing dat Alex onze jonge Duitser er nog was, hij zou namelijk het vliegtuig hebben terug naar Die Heimat. Wat was namelijk gebeurd, dat meneer op het vliegveld hoorde, hij was helemaal bepakt, dat hij een dag te vroeg was. Dat kon ook maar een persoon overkomen en dat was hij waren we het met zijn allen tot de conclusie gekomen. Wat een verstrooide, maar wel een fijn mens.

Donderdag 13 januari,

Het regent al de hele dag en niet te zuinig aan, wat dvd 's gekeken, wat kaarten geschreven en lekker niks gedaan. O ja, mijn vader gebeld. Hij is vandaag 66 geworden. Proficiat pap, hoop nog velen jaren van je te mogen genieten.
Vandaag realiseerde ik me toch weer dat het wel even wennen zal zijn als ik over twee maanden weer aan de slag mag. Het is niet zo dat ik niet graag werk, maar dat ik me nog meer realiseer dat aan de andere kant van de wereld duizenden backpackers elke dag een feestje hebben. :-) Maar eerlijk gezegd heb ik dat ook als ik werk :-)

Volgende week zal ik de foto's op het log zetten. Heb dan meer mogelijkheden.

Liefs,

Bart

  • 14 Januari 2011 - 06:58

    Ralf:

    geloof dat jij meer van Adelaide gezien hebt dan ik..en ik was er een maand!! maja, bij een vriend in huis gewoond, dus meer de lokale ervaring gehad.

    voor melbourne moet je opschieten he bart! je weet dat die floodings/regenbuien die richting opgaan!?!

    zo, ff de rest bijlezen. Had je vorige 2 verslagen nog niet gelezen.

    safe travels
    wingen jr

  • 14 Januari 2011 - 09:51

    Anja:

    Hoi Bart,

    Ik heb nu tijd genoeg om al je verslagen te lezen.
    Bedankt voor je sms-je voor 6 januari. Gaat goed met me!
    Heel veel plezier nog in Australië.

    Kus,

    Anja

  • 14 Januari 2011 - 11:48

    Ank:

    Hoi Bart.
    Dat was snel.Alweer zo'n uitgebreid verslag.Leuk om te lezen.Je moet er wel ff de tijd voor nemen.Was vanmorgen al begonnen met lezen.(voor m'n werk)Ik ben blij dat je zo geniet van alles.Je facebook zal flink aangevuld moeten worden als je weer terug bent.Veel nieuwe contacten.Super.Ben benieuwd naar de foto's.Dikke kus van je tantetje.

  • 14 Januari 2011 - 12:43

    Manuela:

    hey Bart,

    heb net '"even" bij gelezen...ik liep achter. Fijn dat je zo geniet! Hier alles goed, ook met de kleine. Maarre volgend jaar moet je maar weer nar Kenia hoor hahaha dan ben ik daar ook weer een beetje. Doe voorzichtig.

    dikke kus Manu

  • 14 Januari 2011 - 13:09

    Mam En Pap:

    Weer een geweldig verslag.Het is mooi om te lezen dat je zo een geweldige contacten maakt van mensen uit verschillende landen De Ocean route die je gaat volgen a.s. zal ook zeer zeker bijzonder zijn, hopelijk heb je dan goed weer en heb je een rustige
    gezellige rit.Gisteren heeft het hier ook de hele dag geregend, en de temperatuur is aan de hoge kant voor de tijd van het jaar.Hopelijk zie in Melbourne ook mooie tennis wedstrijden.Mijn verjaardag was gezellig.Kusjes Mam en Pap

  • 14 Januari 2011 - 20:18

    Manon Snijders:

    He Bart,

    Lees met veel plezier je verhalen en verheug me er ook weer op als ik een mailtje van je krijg om weer een leuk verslagje te kunnen lezen haha..hoop dat verder alles goed met je gaat en geniet ervan, maar dat zal wel lukken!

    Groetjes Manon

  • 15 Januari 2011 - 15:53

    Sjeng Schalken:

    Als je volgende week Federer te zien krijgt praat ik niet meer met je

  • 16 Januari 2011 - 11:33

    Karen:

    Hé die Bart!
    Heb ook weer even bijgelezen. Wat je vorige verslag betreft: ik heb toevallig deze week de film Australia gezien. Deze film gaat ook over "the Stolen Generation". Wat vreselijk wat die mensen is aangedaan. Ik was en ben er helemaal van onder de indruk. En wat erg om te horen dat de Australiërs nog zo discriminerend en neerhalend zijn naar de Aboriginals.

    Leuk om te lezen hoe je zoal je dag doorbrengt. Jij door te relaxen, ik hier door op zondag toetsen na te kijken. Wat heb ik verkeerd gedaan? :) Anyway, take care en ik hoor/lees graag weer wat van je.

    Liefs,

    Karen

  • 17 Januari 2011 - 14:16

    Sharonne:

    hallo meneer,

    zo te zien heeft u het erg goed naar u zin! Super! nog heel veel plezier
    groetjes

  • 19 Januari 2011 - 18:06

    Nonkel Marcel:

    Hé kerel,
    Toch wel jammer dat je niet op mijn feestje komt>>>ik heb het met opzet wat dichterbij gepland en daar jij toch een kilometervreter bent.....!
    Mooie verslagen, man. Geniet ervan.

  • 19 Januari 2011 - 18:44

    Tante Angèle:

    Vandaag is er tel. contact geweest met kerkrade en zie hier het resultaat....w've got you!!!:)
    Leuk om even wat meer te lezen en te vernemen dat je vooral bezig bent met rustig aan doen, anders werd ik al ongerust natuurlijk.:)Australian open;WAUW
    Marcel en Joep zijn naar Ajax-Feijenoord...live goes on! dikke kus Angèle
    ps; stuur die zon naar ons please!!!!!!

  • 27 Januari 2011 - 19:21

    Urs Hodiamont:

    Hoi Bart, eindelijk nog eens tijd gevonden om je reisverslagen bij te lezen. Zo te lezen heb je het heel goed naar je zin en heb je al veel gezien. Helft zit er inderdaad al op zo snel gaat dit. Dus gniet, geniet en blijf genieten, want nu ben je ook weer heel snel thuis. Ben wel een beetje jaloers op je vooral op het weer wat jij daar hebt. Nog veel plezier. kijk al uit naar je volgende verslag.

    Groetjes Urs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 123003

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: