Zo nu al mijn eerste verslag - Reisverslag uit Perth, Australië van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Zo nu al mijn eerste verslag - Reisverslag uit Perth, Australië van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Zo nu al mijn eerste verslag

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 December 2010 | Australië, Perth

Lieve mensen allemaal,

18 december, de dag van vertrek. Na een aantal lieve telefoontjes en sms je te hebben ontvangen, nam ik dan afscheid van mijn ouders. Ook voor mij was het even slikken, ik zou ze iets meer dan 11 weken niet zien en dat had ik in mijn leven nog niet meegemaakt. Ik kan dan we vaak een grote mond hebben, dat ik wel eens zou willen emigreren, maar dat is wel zeer lastig omdat mijn ouders me wel zeer dierbaar zijn.

Goed, het begin dan nu maar. Zoals ik al schreef is het 18 december! Chaos, chaos en nog eens chaos op de Europese luchthavens. Mensen aan het huilen omdat hun vluchten geannuleerd worden of te laat arriveren. Daardoor halen ze aansluitende vluchten vaak ook niet meer. Ik bekijk het allemaal rustig en wacht rustig af, meer kan ik toch niet doen. Ik kan wel zeggen dat ik overal tussendoor glip, niet dat ik voorkroop, maar gewoon wat mazzel heb gehad. Thuis had ik in ieder geval al ingecheckt en hoefde mijn rugzak op het vliegveld alleen te labelen. Dat scheelt wel tijd en stress hoor. Op een gegeven moment was er een vrouw uit Equador die zou en moest haar ticket overboeken en wilde voorgaan anders haalde ze haar tweede vlucht ook niet. Mensen lieten haar morrend voorgaan en het resultaat was dat de mensen die op wintersport gingen het vliegtuig niet haalden en dat zij daarna weer moesten overboeken. Zij waren met tien personen. Zeer vervelend dus allemaal. Overigens de vrouw uit Equador had het ook niet meer gehaald. :-)
Zelf was ik ruim op tijd aanwezig en haalde mijn vlucht wel, oke dat mijn vlucht naar Frankfurt 45 minuten later vertrok vond ik nog niet zo erg, ik had namelijk tijd zat in Frankfurt.

In Frankfurt moest ik overstappen, het vliegtuig naar Singapore zou om 23.20 vertekken. Inmiddels is het 05.00 als ik dit schrijf en zit al zes uur in het vliegtuig en niet op weg naar Singapore, maar aan de grond in Frankfurt. Er waren wat motorische / technische problemen. Safety first dan maar zou ik zeggen. Zes uur later vertrokken we dan eindelijk naar Singapore, een vlucht van 13 uur, dus alles bij elkaar 19 uur in het vliegtuig pffff. Ik had gelukkig wel genoeg beenruimte en er was zelfs een plek vrij naast me. Lekker rustig dus.

In plaats van 18.00 uur kwam ik pas om 00.00 uur aan in Singapore, mooi balen. Nu was ik S $ 37,50 kwijt met de taxi in plaats van S $ 3,10, want dat zou je kwijt zijn als ik met de metro / trein zou gaan, maar die gingen zo laat niet meer. Zou ik het kunnen declareren bij Quantas :-)

Nu ben ik dan in Singapore, het hostel is netjes. Ik wil wel zeggen dat de foto's voor op het internet wel heel goed genomen zijn. :-)
Betreft de warmte had ik het slechter kunnen treffen, de overgang van -5 graden naar 33 graden gaat me goed af. Maar het is echt gek dat ik op 20 december lekker chill in de korte broek rondloop met mijn slippers aan en een t shirt. Polo was me te warm.

Vannacht toen ik met de taxi naar het hostel reed besefte ik eigenlijk pas hoe bijzonder het is wat ik ga doen. Gek he, je leeft er zo lang naar toe, maar dat besef was er eigenlijk niet en dat heb ik nu pas, beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Vandaag lekker rustig aan gedaan, Singapore zoo bezocht, was overigens niet echt boeiend, het Gaiapark is mooier en ruimer voor de dieren en uitgezocht welke metro / trein ik moet hebben om naar Changi Airport te reizen op 21 december.
Daarna heb ik wat gegeten en wat teveel gedronken in een Singapoorse toko, ik was aan de praat geraakt met een oudere man die met pensioen was, dat wil in Singapore niet zeggen dat je niet meer werkt. Dat moet je blijven doen, anders kom je niet rond.

Het is 21 december en moet zeer vroeg opstaan, moet het vliegtuig halen naar Australie. In ieder geval is het niet makkelijk om Australie binnen te komen. Al heb je een visum. Je voelt je meteen minder welkom, ze willen alles van je weten, wat je bij je hebt, waarom je hier bent etc etc. Nou als buitenlanders bij ons ook zo behandelt worden dan zijn we in ieder geval niet zo een tolerant land als velen mensen denken. :-(

In ieder geval is het weer hier lekker (33-35 graden) en zijn de mensen heel vriendelijk. Het Kerstgevoel zoals ik in Nederland heb, heb ik hier niet. Het blijft gewoon vreemd dat mensen je in korte broek en slippers een happy christmas and happy new year wensen.

Gisteren en ik boodschappen gedaan, ik ga namelijk koken voor mijn familie op " Christmas eve" ook heb ik een prepaid card gekocht. Dus mochten jullie me willen bellen of sms sen dan kan dit op het volgende nummer: +61435117619

Het volgende blog zal waarschijnlijk uit Darwin komen.

Het is hier nu 09.15 en 24 december, ik ga het eten voorbereiden.

Ik wens jullie in ieder geval allemaal hele fijne kerstdagen uit het zonnige Perth.

Liefs,

Bart

  • 24 December 2010 - 05:36

    Manon Snijders:

    Hey bart,

    lees net je verhaal..super zeg! Ik wens je heel veel plezier op je reis en geniet ervan, maar dat zal je wel lukken;)

    Fijne kerst en happy newyear!

  • 24 December 2010 - 07:30

    Maud:

    Hey Bart!! Wij zijn zwaar jaloers :) Hier 40 graden kouder en zeker een halve meter sneeuw meer ;) Tis wel errug mooi!! Kookse en hele fijne feestdagen gewenst!! X Maud en Falk

  • 24 December 2010 - 07:59

    Ank:

    Lieve Bart.Nu zit jij ook al zo ver weg.Gelukkig ben je veilig en wel op de plek van bestemming aangekomen.Je zult wel doodmoe geweest zijn na zo'n lange reis.Maar gelukkig kun je nu met volle teugen gaan genieten.Ben je nu bij Renee in de buurt? Doe haar maar de hartelijke groeten als je haar ziet.Ik wens jou vanuit Ermelo heel fijne kerstdagen toe en een gezond en gelukkig 2011.Wees voorzichtig en kom weer heelhuids thuis over 11 weken.Ik weet dat je geniet.Dag lief neefje van me.Love you.Je allerliefste tantetje.

  • 24 December 2010 - 09:10

    M En M En G En V:

    Hee bart, ik hoor het al het ga je goed....wens jullie allemaal alle beste wensen en een warm kerstfeest........ooh ja hier heeft het lekker gesneeuwd!!!! en hoe wel zeker 30 cm!!!! echt kert gevoel!! hahahahahhah ciao !! ciao..

  • 24 December 2010 - 10:09

    Jo Segers:

    Hoi Bart,
    Je hebt het weer goed geregeld zie ik. Goeie reis en veel plezier daar aan de onderkant van onze wereldbol.
    Ik wens prettige kerstdagen en enne jauwe roetsch.
    Jo

  • 24 December 2010 - 10:48

    Karen:

    Hé Bart! Fijn dat je toch gewoon de 18e bent kunnen vertrekken! Een hele fijne kerst en veel plezier in sunny Australia! :)

    Liefs,

    Karen

  • 24 December 2010 - 11:17

    Floor:

    Heee neefje!
    En ik dacht dat ik het goed had afgelopen week in Rome in het zonnetje! Maar dat van jou klinkt nog een stuk beter! Sneeuw is leuk, maar ik ga toch ook voor zon :) In ieder geval een hele fijne kerst en nieuwjaar daar en ik volg je ;) dikke kus je nichtje

  • 25 December 2010 - 02:43

    Ralf:

    Hey Bart!!

    Lees dat jij ook in Oz bent nu en het warme/natte kerstweer ook zo vreemd vind. :P Dido hier in Cairns. Mocht je hier nog voorbij komen, ik ben er tot de 4e, problemen met de auto en kon eerder geen afspraak krijgen. :(

    Owja, voor tips, gewoon vragen he. Weet niet hoeveel tijd je hebt en of je al alles geboekt hebt, maar blijf niet te lang in Darwin zelf. Is leuke stad, maar niet veel te beleven. Liever wat meer tijd in Kakadoo en Litchfield NP doorbrengen. En ow ja, echt vet (en goedkoop) is als je vanuit Perth vertrekt, Coral coast naar boven rijden en snorkelen daar!!

    Groetjes en vrolijk kerstfeest
    Ralf

  • 25 December 2010 - 09:10

    C En K:

    Hey Bartje,

    Fijne feestdagen!!!!!
    groetjes

    c en k uit een ingersneeuwd heerlen

  • 26 December 2010 - 06:35

    Vivian:

    Hi, veel plezier Down Under en nog een fijne kerst!
    Grt Vief

  • 26 December 2010 - 08:50

    Jill:

    Hey Bart,

    Leuk om je verhalen te lezen, Super dat 't reizen allemaal zo goed is gegaan. Ik ben gelukkig ook weer heelhuids terug. Wees maar blij dat je daar lekker warm zit, hier is 't echt bagger!! Suc6 en ik ben benieuwd naar je volgende blog. Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar.

    Groetjes, xxx Jill

  • 26 December 2010 - 12:52

    Hanneke:

    He Bart kijk dit is nu leuk!!!!Kun je ten alle tijden ons de ogen uitsteken hahhaha, mijn dochter (Lonneke Janssen) staat op je reactie van ik vind dit leuk maar je snapt wel dat ik dit moet zijn!!!
    Veel plezier en zal je volgen!!!!

    Han xx

  • 27 December 2010 - 20:03

    Lillian Huibers:

    He Bartje,

    Geniet lekker en tank maar lekker vol. Batterijen opladen...
    Hoop het ooit zelf eens te kunnen bekijken.

    Groetjes vanuit een halve meter sneeuw

  • 27 December 2010 - 23:05

    Urs Hodiamont:

    Hoi Bart,
    lees net je reisverslag. kerst heb je al achter de rug in het zonnige Australie. Kan mij voorstellen dt dit onwerkelijk is om in die warmte kerst en over een paar dagen oud op nieuw te vieren. May is ook een keer in die periode in Australie geweest en die zei hetzelfde. Hier is het nu ook wel extreem winter, dus geniet maar lekker van de zon. Geniet van je reis.
    Alvast de beste wensen voor het 2011.

    Groetjes Urs

  • 28 December 2010 - 09:22

    Lonneke:

    Lijkt me heerlijk om in zomertenue Kerst te kunnen vieren!! Enjoy!

  • 28 December 2010 - 14:00

    Loeki:

    Hey Bart,

    Hier een berichtje vanuit Damongo.
    Wat een reis heb je achter de rug! Ik hoop dat rond februari het winterse weer niet voor problemen zorgt, zou het fijn vinden om veilig aan te komen :).
    Maar dat is gelukkig nog ver weg, moet er niet aan denken om weer terug naar huis te gaan..
    but reality is a bitch, nog krappe 8 weekjes en dan ben ik alweer thuis :( .. nog eerder dan dat jij terug bent.
    Geniet er maar van Bart, voor je het weet is het om.

    Dikke knuffel Loek

  • 28 December 2010 - 20:01

    Loek:

    He Bart,

    Alles goed? Eten gelukt? Tweede kerstdag was nu wel anders...

    Goede jaarwisseling.

    Groetjes Loek.

  • 28 December 2010 - 20:31

    Willy:

    Dag Bart,

    Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt. Wij zijn intussen weer terug uit Zwitserland. Hebben niet zoveel geskied. Twee dagen de hele dag sneeuw. Tja, dan kun je beter in het zomerse weer zitten.
    En zoek maar eens contact met zoonlief. Hij heeft, zoals ik las, nog wel wat tips voor je. Is per slot van rekening al acht maanden Down Under.
    Fijne jaarwisseling.

    Willy en Anja

  • 29 December 2010 - 12:05

    Marian Meens:

    Hallo Bart, ik heb je reisverslag gelezen ben een beetje jaloers wij zullen zo'n mooie reis nooit maken want mijn man Wim heeft vlugangst ( ik ook wel een beetje )
    Wij wensen je jou een fijne jaarwisseling en nog een fijne tijd.
    Groeten Marian en Wim en een dikke knuffel.
    P.S. ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 29 December 2010 - 14:17

    Anouk:

    Hi Bart,
    Zo te lezen heb je niks te klagen :p

    hoop dat je fijne feestdagen gehad hebt! Alvast een goeie roetsj toegewenst!

    x Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 123029

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: