Deel van een bepaalde soort mier is te eten! :-) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu Deel van een bepaalde soort mier is te eten! :-) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

Deel van een bepaalde soort mier is te eten! :-)

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

31 December 2010 | Australië, Darwin

Hallo lieve mensen allemaal,

na een week weer mijn volgende verslag.
Christmas eve was gezellig met mijn familie, voor de mensen die ik de tweede Kerstdag altijd bij me komen eten, weten dan wat ik voor mijn familie heb gemaakt. Amuses natuurlijk, de welbekende paprikasoep etc etc en natuurlijk het toetje. Ik heb geen lachten gehoord, dus ze zullen het wel te eten hebben gevonden :-)

Nu is het de eerste Kerstdag, in Kerkrade en omstreken ligt 45 cm sneeuw en jullien hebben sinds tijden een echte witte Kerst en dat is ook niet verkeerd. Ik mis dan dan weer.
Now I am in the swimming pool, nearly 40 degrees, to refresh my English ;-). Voor de rest een relaxte dag. De tweede Kerstdag eigenlijk hetzelfde, alleen gaan we dan nu naar het huis van mijn nicht Nadine en van mijn neef Pascal blijven we dan meteen eten.

27 december is het wederom een relaxte dag, rugzak inpakken, naar een groot onderwater aquarium en wat kaarten. Op een of andere manier begint mijn reis morgen pas, is natuurlijk niet waar, maar ik was al eens in Perth geweest maar nog nog nooit in Darwin. Vanaf morgen ga ik dan ook reizend en backpackend van Darwin naar Melbourne.
Vandaag 28 december heb ik afscheid genomen van mijn familie, was wel vreemd hoor, wanneer zie ik ze weer terug, ik ben er misschien te kort geweest. In ieder geval heb ik er een hele leuke tijd gehad. Ze wonen dan wel ver weg, maar het blijft familie en het zijn echt geen vreemden voor me zoals je dat vaak hoort als je neef of tante en oom ergens ver weg woont.

Darwin,

Vochtig, benauwd etc etc. Ben dus nu in tropisch Australie. Het Hostel gaat wel, de backpackers zijn vriendelijke en behulpzaam, maar de staf is een beetje weird. Morgen ga ik naar Kakadu ze halen me op. Kakadu is een nationaal park in het Noorden van Australie en zo groot als de helft van Zwitersland. Ik heb er een tour van twee dagen en dan terug naar Darwin. Het eersteb deel van de trip hadden we een kleine cruise op een open boot, op zoek naar krokodillen. Het enige wat we zagen waren wat exotische vogels en een slang. We hoorden wel dat op dei dag het water een meter was gestegen, lijkt me behoorlijk veel. het is dan ook regentijd. Voor de rest vind ik een safari in Afrika mooier. In de middag hebben we wat Aboriginals rotstekeningen gezien en er waren wat plekken met geweldige uitzichten. Bij de laatste hebben we met 16 mensen gezwegen, gekeken, genoten en dat duurde wel een kwartier, geweldig dat niemand het verstoorde.
Voor mij was dat wel een moment, zoals sommigen misschien weten is mijn vakantie pas echt af als ik een moment meemaak dat ik het goed vind als onze lieve me heer me komt halen op dat moment. Moet hij niet echt doe natuurlijk, maar bij wijze van. Op zo een moment ben ik een met de natuur en alles om me heen, ben dan volledig rustig. Maar zo een moment zoek je niet, dat overkomt je en dat was dus nu al zover, wat ga ik dan nog meer zien? :-)

O ja, voordat ik het vergeet, ik wil even mijn titel uitleggen. ik heb vandaag een soort mier gegeten, niet helemaal, alleen maar de achterkant en deze is groen. Je pakt de mier dus op, pakt hem bij zijn poten en romp en eet het groene gedeelte. Is niet vies, smaakt een beetje naar lemon. Je gaat er niet dood van.

Afwachten wat ik morgen ga zien en doen. Vandaag om 06.00 uur opgestaan en een eindje gaan rijden. Bij een parkeerplaats zijn we uitgestapt en een kilometer of vier gaan lopen, de laatste 300 meter waren vrij steil omhoog en hebben we meer geklommen dan wat anders. Op het eind hadden we wederom een super uitzicht. Kijken en genieten dus.

Daarna zijn we gaan dalen en zijn we bij twee leuke watervallen terecht gekomen en gaan zwemmen. Mocht ik 31 december 27,5 miljoen euro winnen, dan maak ik dit paradijsje na in een of andere tuin van me. ;-) Yeah dream on!!

Op dit moment is er een ding wat me wel stoort in het Noorden van Australie. Na ja een ding? het zijn honderden vliegen en muggen, om gek van te worden. Het zou zelfs nog erger worden hoe verder ik straks de outback in ga. Met de kans dat ik wel eens een vlieg kan inslikken, ach ja, hebben we dat ook weer gehad en mee gemaakt.

30 december kwam 's avonds weer in Darwin aan, ging naar mijn nieuwe hostel dat ik al in Nederland had geboekt, ik wilde namelijk wel zeker zijn van een slaapplaats met oud op nieuw. Kamernummer 8, wie waren mijn mede slaapgenoten: 2 jonge duitsers van 25, zaten al bijna een jaar vast in Darwin, werkten er wat en wisten niet wanneer ze verder zouden gaan met backpacken. Een Bosnier van 35, zwerft al 15 jaar door het land. dan werkend en dan weer rondreizend. Backpacken is leuk, maar alleen dan in de vakantie, voor de rest zoek ik persoonlijk toch meer de zekerheid in een echt huis waar dan ook.

Dat was het dan voor vandaag.

Ik wens jullie allemaal een geweldig uiteinde en een super 2011. Ik zal in ieder geval 8,5 uur eerder het jaar 2011 inluiden dan jullie. ;-)

Liefs,

Bart

  • 31 December 2010 - 07:06

    Iris:

    Wow bart geweldig om te lezen!
    Veel plezier nog en inge gouwe roetsj!
    Groetjes Iris Duba

  • 31 December 2010 - 09:23

    Willy:

    Smakelijk eten Bart.
    Hoeveel mieren moet je overigens eten om je honger te stillen? Of moet je het meer als een 'snack' zien?
    In grote delen van Azië is het nuttigen van insecten i.p.v. vlees heel normaal. Een goede aanvulling op je menu. Zitten veel eiwitten in.
    Overigens kom je niet erg ver met 27.5 euro. Volgens mij ben je een paar nullen vergeten te vermelden. Maar als je dat bedrag met al die nullen wint, mag je ons ook in dat te maken paradijsje uitnodigen.
    We wensen je in ieder geval een supergoed 2011. Geniet van je reis en we lezen het wel weer.

    Anja en Willy

  • 31 December 2010 - 11:47

    Marian:

    Hallo Bart, heb verslag weer gelezen gewoon super omdat dat lezen.
    Wens jou ook namens Wim een goed en gezond 2011.
    Groeten Marian.

  • 31 December 2010 - 13:50

    Loek En Sofie:

    Klinkt niet slecht. Nog een goeie roetsj, groeten uit Maastricht en geniet er nog van daar in OZZZ.

  • 31 December 2010 - 15:03

    Katja En Cos:

    Hey Bartje,

    Gelukkig Nieuw Jaar en de allerbeste wensen voor 2011.

    ps: we hebben je geprobeerd te sms-en rond 1 uur maar het werkt op de een of andere manier niet.

    Groetjes uit Heerlen.

  • 01 Januari 2011 - 10:40

    An Ita:

    Bart,

    leuk om je zo te volgen. Geniet van alles (en laat die lieve Heer nog maar even wachten :)). Wij wensen je een gelukkig en vooral gezond 2011 toe.

    Ronald en Anita en de kids

  • 02 Januari 2011 - 09:54

    Ank:

    Lieve Bart,
    Zo globetrotter.Je bent weer helemaal in je element,zo te lezen.Exotische dingen eten(dapper hoor)contacten maken over de hele wereld veelgenieten van alle moois om je heen,maar toch ook beseffen dat het thuis ook goed toeven is.We hebben het heel gezellig gehad bij je pa en moe.Leuk dat je om twaalf uur belde.Heb je hen een groot plezier mee gedaan.Ze straalden.Lieverd we wensen je een heel gezond en gelukkig 2011 toe en hopen dat je ook dit jaar weer veel mag reizen.Het begint in elk geval al goed.Misschien gaat je nichtje wel een keer mee.Die heeft ook reiskoorts.Dag schat,tot de volgende keer.Liefs van je tantetje.

  • 02 Januari 2011 - 14:34

    Jolanda:

    Bla bla bla blaten blaten, lekker hoor!
    Wij zitten hier een beetje "dood" te vriezen, in die dikke laag sneeuw!!
    En jij loopt daar rond in je korte broekje op slippers!
    Kunnen we even ruilen!!!
    Nee hoor, ik gun het je van harte lieverd.
    Geniet nog maar even van je backpack vrijheid!
    Lees het wel.
    En natuurlijk wens ik je nogmaals alle geluk voor 2011

    Een heerlijke nieuwjaarsknuffel van mij x ;-)

  • 03 Januari 2011 - 21:47

    Jelle:

    He Bart, ze hebben in australie niet voor niets van die hoeden met kurken eraan. Helpt wellicht tegen de muggen. Mochten ze er niet te koop zijn kun je er oook een zelf maken. kost je wel een paar flessen wijn... Succes met vlieg en co:)

  • 04 Januari 2011 - 21:22

    Han:

    Wat is het daar belachelijk warm, hier wordt het ook al 9 graden zaterdag, eindelijk die fucksneeuw weg, maar hoe gaat het daar allemaal, zoals ik het lees heb je het reuze naar je zin, geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende verslag!!!!

  • 09 Januari 2011 - 13:45

    Karen:

    Hé Bart!
    Hoe gaat het daar? Waar hang je tegenwoordig nog uit? Ik ben benieuwd naar je belevingen. Wordt het niet eens tijd voor een nieuw reisverslag? :) Take care!
    Liefs,
    Karen

  • 10 Januari 2011 - 09:40

    Janine:

    He Bart,

    Fijn dat je zo geniet van je reis. Ook leuk om je reisverslagen te lezen. Ben heel benieuwd hoe je Nieuw Zeeland gaat vinden.

    Groetjes Janine

  • 10 Januari 2011 - 14:26

    Fleur:

    Eej Bartje,

    zo te lezen mis je me niet echt. Is maar goed ook! Maar de volgende trip ga ik toch met je mee. Hier valt weer eens niks te beleven, nou ja....op een prinsenproclamatie na! Was weer een vochtige! Kunt beter mieren eten.
    Take care...
    x Fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 123085

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: