De eindstreep is in zicht na een mooie trip! - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu De eindstreep is in zicht na een mooie trip! - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Bart Kreijen - WaarBenJij.nu

De eindstreep is in zicht na een mooie trip!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

22 Augustus 2011 | Nederland, Kerkrade

Deel 8

Hallo lieve mensen allemaal.

Vrijdag 19 en zaterdag 20 augustus,

Het was inderdaad een hele gezellige avond gisteren. Ik had in een super restaurant wederom cuy gegeten. Acht jaar geleden en nu weer, tsja cuy vragen jullie je je af, het is gewoon cavia hoor en hij was heerlijk. Kan ook een zij zijn geweest, maar lette ik niet op tijdens het eten. Verdere details bespaar ik jullie over hoe het beestje werd opgediend.

Maar goed, na een zeer korte nacht ben ik dan toch opgestaan en me gaan voorbereiden op mijn vertrek naar het vliegveld van Cusco om van daaruit weer verder te vliegen naar Lima, Madrid en Brussel. Daar verwacht ik dan twee lieve oudjes die me ophalen. Anders gezegd, die twee lieve oudjes zijn niet zomaar oudjes, het zijn mijn geweldige ouders. :-)

Er moest natuurlijk nog even afscheid worden genomen van Reijnier, Petra, onze hobbit en natuurlijk niet te vergeten Knabbel en Babbel. Dit was om 10.15, daarna konden ze lekker gaan ontbijten of wat dan ook. Ze hoefden niet op mij te wachten totdat ik zou vertrekken, dat is natuurlijk wasting time in dit geval denk ik.
Het is toch wel vreemd om mensen gedag te zeggen waar je bijna vier weken intensief mee bent opgetrokken en in veel gevallen niet meer zult zien.
Maar goed life's goes on!

Om 10.50 uur vertrok ik dan met Pauline onze reisbegeleidster naar het vliegveld met de taxi. 11.00 uur waren we er en ik kan zeggen dat het er behoorlijk druk was en Pauline kon dit wel beamen. Maar goed, ik ging in de rij staan en Pauline haalde even mijn boarding pass, lief hè? Daarna hielp ze me ook nog even met inchecken, niet dat ik dat nog nooit gedaan had, maar het ging nu wel even sneller. Mijn Spaans is afgelopen weken wel beter geworden van 0 % naar 0,2 %, maar nog niet zo goed dat ik alles begrijp. Gelukkig had ik mazzel en kon mijn bagage in een keer worden door gelabeld van Cusco naar Brussel. Zo, daar heb ik de komende 24 uur geen omkijken na. Boarding passen binnen, paspoort is in orde en ik kan aan de lange terugreis beginnen. :-(

De eerste vlucht verliep prima, geen vertraging en niks. Op het vliegveld aangekomen in Lima schrok wederom van de belachelijk hoge prijzen, ik had het even verdrongen. Ook dat ik dit een aantal weken geleden ook nog eens had opgeschreven. Ik blijf dit niet begrijpen, goedkeuren of wat dan ook. Maar goed wie ben ik dan op dit gebied.

Over een dik uur boarden en dan naar Madrid. Toen ik in het vliegtuig zat dacht ik deze vlucht zal helemaal niks worden. Achter mij zaten twee kinderen van nog vijf jaar te bleeren, ik dacht weer aan de vlucht van afgelopen maart. Van of naar Fiji dat weet ik niet meer en ik zoek het ook niet op. :-)
Maar goed het viel allemaal reuze mee, had oordoppen ingedaan, deken over me heen en ik heb zeker negen tot tien uur vast geslapen van een vlucht van dertien uur. Ik heb
zelfs een filmpje van twee uur niet kunnen afkijken na het ontbijt, we gingen namelijk alweer landen. Je kunt slechter slapen in een vliegtuig. In Madrid ging alles zeer snel, geen vertraging en maar tien minuten moeten wachten voordat ik kon boarden naar Brussel. Jezus, wat is deze terugvlucht toch makkelijk en rustig verlopen.

In Brussel werd ik opgehaald door mijn lieve ouders die ik al eerder beschreven had en dit keer geen Deli France zoals we altijd in Schiphol mijn reis afsluiten. Nee, dit keer meteen naar huis en lekker een biefstukje eten met wat groenten en gebakken aardappelkroketjes. Heerlijk was het. Rond 21.50 zijn we dan naar mijn huisje gereden, het zag er helemaal op en top en fris uit. Ook mijn Fordje- K was weer helemaal blitzen blank. Wat heb ik toch geboft met zo een lieve ouders, de kabouters doen zoiets namelijk niet. Sorry dat ik nu kleine lezers uit hun droom haal :-).

Nadat mijn ouders naar huis waren gegaan, heb ik nog wat studio sport gekeken en een biertje gedronken. Smaakte heerlijk en vertrouwd!

Zondag 21 augustus,

Kort geslapen, moest er vroeg uit omdat ik naar het EK hockey ging kijken in Duitsland. Kortom: was een leuke dag, veel wedstrijden gezien en ik heb een rode kop gekregen van het beloofde mooie weer dat ik zou meenemen uit Peru.

Trusten


Tot besluit:

Een mooie reis gehad, wederom veel mooie natuur gezien en dat de armoede nog lang niet de wereld uit is. :-(

En even gesproken over de souvenirs in deze landen, het is toch heeeeeel veeeeeel van hetzelfde. Ik vraag me echt af of al die toeristen het wel kopen. Mij lijkt van niet, maar aan de andere kant wel weer wel, anders bieden ze het toch niet aan.

Liefs,

Bart

Ps: tot een volgend jaar en waar gaat het dan naar toe?

  • 22 Augustus 2011 - 08:39

    Juliëtte:

    Hee bart,
    wat een avonturen allemaal zeg, vind t zo gaaf. Wil ook zeker een keer zoiets doen.
    nou vandaag heb je t zonnetje weer terug gestuurd of uhh? haha.
    wat leuk ook dat je naar EK hockey bent geweest.
    weer jaloers hoor!

    X

  • 22 Augustus 2011 - 15:45

    Simone:

    Het was jammer dat je ging, maar gelukkig is alles goed verlopen naar huis, net zoals bij ons. Ik kijk uit naar je reisverslagen van andere reizen en ik blijf je volgen over de wereld!

    XX

  • 27 Augustus 2011 - 22:47

    Marjo Merx:

    Nou Bart ik sta perplex van je ondernemingslust en uitvoering hiervan. Heel veel mensen dromen, maar kunnen of durven deze dromen niet uit te voeren. Wat je ouders betreft, je hebt echt hele lieve ouders !!!! Ik denk heel veel aan vroeger terug, met name de gastvrijheid die vooral op de Hoofdtstraat nr. 48 zo gewoon was. Dat was bij mij thuis niet zo, en ik heb me altijd voorgenomen om dit met mijn kinderen anders te doen. Dat is gelukt en goed ook hoor! Wat betreft het goede doel, probeer ik ook op mn eigen manier een steentje bij te dragen. Heb helaas hier ook wel enige ergernissen over gehad, d.w.z als er mensen zijn die denken topfuncties te bekleden en alleen maar kicken op roem en heel veel aandacht. Hier knap ik echt op af hoor, omdat deze mensen helemaal niet meer met de opzet van het geheel bezig zijn. nou in elk geval ga door met je inzet, doel, en probeer je dromen te verwezelijken . Moet eens kijken heb nog een oude foto van jouw, Stan en Roel met Phil samen in phantasialand. Als ik heb ingescand krijg kun je hem van FB af taggen. Groetjes Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Hallo allemaal, allereerst ga ik met XPlore Tanzania drie weken naar Tanzania. We gaan drie weken met leerlingen. Het is een scholen voor scholen project en gaan daar de Tanzaniaanse kinderen helpen zover wij dat kunnen doen. Daarna gaan de leerlingen terug en dan begin ik met mijn eigen project. Ik vertrek 13 juli van Kilimanjaro Airport naar Mombasa (Kenia). Daar ga ik 4 weken in een weeshuis werken. Dit is de website van het weeshuis: http://www.s2sfoundation.org/ Tevens kunnen jullie me sponsoren. Jullie kunnen het geld dan overmaken op dit rekeningnummer: 2667202 onder vermelding van weeshuis Mombasa.Ik zal het geld meenemen en goed besteden in het weeshuis. Ik wil een keer op safari met de kinderen en het volgende project waarvoor we gaan sparen is het opknappen van het schooltje en de eetzaal op het terrein van het jongenscentrum en het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen daar. Ik heb namelijk begrepen dat de autobus bijna bij elkaar gespaard is. Ik ben zelf al 3 keer in dit geweldige continent geweest en ik wilde eens iets anders doen. Safari is mooi, maar helpen in een weeshuis lijkt me ook een geweldige ervaring om nooit te vergeten. Groetjes, Bart

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 123028

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Daar gaan we weer!

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Op weg naar de Oerang Oetangs :-)

08 Augustus 2009 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: